بوکوحرام 100 سرباز ارتش نیجریه را قتل عام کرد

بوکوحرام 100 سرباز ارتش نیجریه را قتل عام کرد
جمعه 2 آذر 1397 - 03:05

عناصر گروه تروریستی «بوکوحرام» با حمله به یک پایگاه نظامی در شمال شرق نیجریه، دست کم 100 نیروی ارتش این کشور را قتل عام کردند.

 

العالم - آفریقا

 

 پایگاه «افریکن ویس دیلی» روز پنجشنبه نوشت، عناصر بوکوحرام با استفاده از سلاح های سبک و سنگین ، پایگاه «مایتیلی » واقع در استان «پرنو» را هدف قرار دادند ودست کم 100 نظامی مستقر در آن و از جمله یک افسر عالی رتبه ارتش را کشتند.
یک افسر ارتش در خصوص این حمله گفت، افراد مسلح نیروهای دولتی را غافلگیر کردند و پس از حمله، این پایگاه را به آتش کشیدند.
این یکی از بزرگترین حملات به ارتش نیجریه از سال 2015 محسوب می شود . گفته شده شمار دیگری از سربازان مستقر در این پایگاه مفقود شده اند و ممکن است آن ها نیز کشته شده باشند.
مجلس سنای نیجریه روز پنجشنبه را روز عزای عمومی اعلام و جلسه ای در این روز برگزار نکرد.
قرار است انتخابات ریاست جمهوری و مجلس در این کشور در ماه فوریه برگزار شود و ممکن است هدف از چنین حملاتی تاثیرگذاری بر روند برگزاری این انتخابات باشد.
«بوکوحرام » در زبان هوسایی، به معنای «حرام بودن آموزش غربی» است. این گروه در ماه ژانویه سال 2002 (دی 1380) به دست فردی به نام « محمد یوسف» تاسیس شد.
«ابوبکر شیکاو» سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام مقام های نیجریه و طرفداران آموزش به سبک کشورهای غربی را به حملات تروریستی بیشتر تهدید کرده و گفته است، کسانی که به قوم گرایی و ناسیونالیسم و ترویج آموزش به روش غربی اعتقاد داشته باشند، هدف حملات این گروه قرار می گیرند.
او از سال 2009 میلادی و پس از کشته شدن «محمد یوسف » بنیانگذار بوکوحرام، رهبری این گروه را برعهده دارد.
بوکوحرام پیش تر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در مارس (اسفند) 2015 با ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش بیعت کرد و نام خود را به ولایت غرب آفریقا تغییر داد.
بوکوحرام فعالیت خود را در کشورهای حوزه دلتای نیجر از جمله نیجریه، نیجر و کامرون و همچنین چاد گسترش داده و با حملات انتحاری با استفاده از زنان و کودکان، هزاران شهروند این کشورها را به خاک و خون کشیده است.
عملیات تروریستی بوکوحرام تاکنون باعث کشته شدن 20 هزار نفر و آواره شدن بیش از دو میلیون و 600 هزار نفر در نیجریه شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها