"ابومازن" نمی‌خواهد فلسطینی باشد

شنبه 13 آبان 1391 - 07:51

نويسنده و تحليلگر برجسته فلسطيني با انتقاد شديد از اظهارات اخير رئيس تشکيلات خودگردان تأکيد کرد، محمود عباس تا وقتي نمي خواهد يك فلسطيني باشد، نبايد از طرف آنها سخن بگويد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالباری عطوان" در سرمقاله روزنامه فرامنطقه ای "القدس العربی" نوشت: محمود عباس رييس تشکیلات خودگردان وقتي اعلام كرد كه قصد بازگشت به زادگاهش "صفد" در "الجليل" را ندارد و اینکه فلسطين را فقط در كرانه باختري و نوار غزه مي داند؛ در واقع به صهیونیستها امتيازات مجاني داد، و از اصول فلسطين به خاطر جلب رضايت اشغالگران عدول کرد؛ اين امر موجب جريحه دار شدن آشكار احساسات ملي مردم فلسطين شد.  

عطوان خاطرنشان کرد: اگر محمود عباس نمي خواهد به صفد بازگردد و قصدش، باقي ماندن در رام الله يا زندگي در امان است، اين موضوعي شخصي است؛ و او نبايد ادعا كند كه به نمايندگي از شش ميليون آواره فلسطيني در مناطق مختلف جهان، اراضي اشغالي كرانه باختري و نوار غزه سخن مي گويد.

این نویسنده برجسته فلسطینی اظهار داشت: چگونه مي توان از وي انتظار داشت با جديت از حق بازگشت دفاع كند در حالي كه به اين حق اعتقاد نداشته و آن را براي خود، فرزندان و نوادگانش نمي خواهد؛ همه اينها به خاطر كسب  دوستي اويگدور ليبرمن و جلب نظر بنيامين نتانياهو است.  

عطوان تأکید کرد: اگر محمود عباس مي خواهد رييس فلسطينيها باشد، و به نام آنها سخن بگويد، بايد احساسات شان را محترم شمرده، اصولشان را حفظ كند و به ارواح شهدا كه قبل از اشغال كرانه باختري و غزه براي آزادي صفد، حيفا، يافا، قدس و همه شهرها، روستاها و ساير مناطق به شهادت رسيدند، احترام بگذارد.     

عطوان خاطرنشان کرد: نمي دانيم چرا محمود عباس دست به این اقدام خطرناک زد و از حق بازگشت كه اساس مساله فلسطين است عقب نشینی کرد. ملت فلسطين نمي تواند و نبايد اين خواري را بپذيرد، در حالي كه ملتهاي عربي براي احقاق حقوشان قيام كردند ملت فلسطين هم به خاطر دريافت حقوق و هم از سوي اشغالگران مورد تحقير قرار مي گيرد.     

این نویسنده فلسطینی با اشاره به امتیازاتی که محمود عباس طی سالها به صهیونیستها داده، گفت: محمود عباس از 20 سال قبل، يكي پس از ديگري به صهیونیستها امتياز مي دهد و خود را شريك ميانه رو آنها معرفي كرده است؛ با اين حال فقط از  صهيونيستها، توهين نصيبش شده، لذا براي ديدن زادگاهش صفد التماس مي كند در حالي كه به وي اجازه چنين سفري داده نمي شود.

عطوان تأکید کرد: من و شش ميليون آواره فلسطيني به محمود عباس مي گوييم، خواستار بازگشت به شهرها و روستاهايمان در فلسطين اشغالي هستيم؛ و از يك ميليمتر از آن در مقابل ميلياردها عدول نمي كنيم؛ چون این سرزمين حق ماست لذا وی تا وقتي مي خواهد يكي از ما نباشد، نباید به جاي ما نيز سخن نگويد.



پربیننده ترین خبرها