مسعود بارزانی در نجف با صدر دیدار کرد

مسعود بارزانی در نجف با صدر دیدار کرد
جمعه 2 آذر 1397 - 18:09

'مسعود بارزانی' رهبر حزب دموکرات کردستان عراق در نجف اشرف با 'سید مقتدی صدر' رهبر جریان صدر و حامی ائتلاف سائرون دیدار و گفتگو کرد.

العالم- عراق 

بارزانی که از صبح پنجشنبه برای دیدار با مقامات سیاسی عراق به بغداد سفر کرده بود، ساعتی پیش راهی نجف شد. 
رسانه های عراقی از آغاز دیدار وی با مقتدی صدر از دقایقی پیش خبر داده اند. 
بارزانی در نخستین سفر خود به بغداد طی دو سال گذشته، روز پنجشنبه با 'هادی عبدالمهدی' نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد. 
وی که صبح پنجشنبه با استقبال 'محمد الحلبوسی' رئیس پارلمان عراق و «هادی العامری» رئیس ائتلاف انتخاباتی الفتح و چندتن دیگر از مقامات عراق وارد فرودگاه بغداد شده بود، علاوه بر دیدارهای جداگانه با این دو شخصیت سیاسی، با 'سید عمار حکیم' رهبر جریان حکمت ملی و نوری المالکی' رهبر ائتلاف دولت قانون نیز دیدار و گفتگو کرد. 
به گفته نزدیکان بارزانی، رهبر حزب دموکرات کردستان عراق و رئیس پیشین اقلیم کردستان عراق برای گفتگو درباره ترکیب دولت جدید عراق، اختلافات میان بغداد و اربیل از جمله نفت کرکوک و سهمیه بودجه اقلیم کردستان عراق از بودجه ملی به بغداد سفر کرده است. 
این نخستین سفر بارزانی از زمان پیش از شروع جنگ آزادسازی موصل از چنگ داعش در سال 2016 و بویژه پس از برگزاری و شکست همه پرسی جدایی طلبانه ای است که سپتامبر 2017 به ابتکار و اصرار شخص وی در کردستان عراق برگزار شد. 
هنوز نتایج مشخصی از گفتگوهای بارزانی با رهبران سیاسی عراق منتشر نشده است اما ناظران سیاسی متن و حاشیه این سفر را بسیار با اهمیت تلقی کرده اند. 

پربیننده ترین خبرها