وزیر سابق تونس: شیعیان پرچم وحدت در جهان اسلام را برافراشته اند/ فلسطین و قدس مساله محوری امت اسلام است

وزیر سابق تونس: شیعیان پرچم وحدت در جهان اسلام را برافراشته اند/ فلسطین و قدس مساله محوری امت اسلام است
شنبه 3 آذر 1397 - 15:32

وزیر امور دینی سابق تونس با بیان این که ما مسلمانان از مساله مهمی به نام تقریب مذاهب اسلامی غافل شده ایم، گفت: شیعیان پرچم وحدت در جهان اسلام را برافراشته اند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

«عبدالجلیل بن سالم» روز شنبه در سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی، افزود: در دو بعد علمی و سیاسی می توان به وحدت جهان اسلام و مسئله فلسطین پرداخت چرا که مساله علمی در وحدت اسلامی و پیشینه تاریخی آن نهفته است. 
وی ادامه داد: ما مسلمانان از مساله مهمی به نام تقریب مذاهب اسلامی غافل شده ایم، شیعیان پرچم وحدت در جهان اسلام را برافراشته اند.
وزیر امور دینی سابق تونس یادآور شد: امام خمینی(ره) عامل وحدت بوده و تفکر و نگرش ایشان هرگز بر اساس طایفه گرایی نبوده است.
بن سالم اضافه کرد: برخی تعصبات وجود دارد که باید کنار گذاشته شود تا وحدت واقعی میان مسلمانان ایجاد شود چرا که امروزه نیازمند حمایت و پشتیبانی جدی از اسلام هستیم، اسلام در معرض خطر است و دشمنان می خواهند آن را از بین ببرند.
وی گفت: دشمنان به دنبال این هستند که مسئله عملی وحدت را کنار بگذارند و اسلام را نابود کنند اما ما به عنوان افراد آکادمیک باید به دنبال ایجاد وحدت عملی باشیم. 
بن سالم در ادامه به بعد سیاسی کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد، مساله فلسطین و قدس مساله اصلی و ماهیتی جهان اسلام است چرا که قدس و آزادی آن و دفاع از مردم مظلوم فلسطین مساله کاملاً اسلامی و وحدت بخش است. 
وی افزود: ما باید حواسمان را جمع کنیم و بدانیم که مسئله فلسطین یک واقعیت است و لازم است اندیشمندان و علما روشنگری کنند که دشمن می خواهد موضوع فلسطین را به فراموشی سپرده شود. 
به گزارش ایرنا، وزیر امور دینی سابق تونس با بیان این که انقلاب اسلامی در ایران هدیه ای به همه ما است، خاطرنشان کرد: مساله فلسطین باید همواره مورد توجه باشد و ادامه داشته باشد چرا که مساله فلسطین محور تمام نمای امت اسلام است .
بن سالم با تاکید بر این که مسئله فلسطین و قدس باید در دستور کار اصلی باشد، یادآور شد: یقین دارم که ارتش صهیونیستی شکست پذیر است و شکست خواهد خورد و امیدوارم در این همایش که وحدت همه کشورهای اسلامی است دست پیدا کنیم.

پربیننده ترین خبرها