سران اتحادیه اروپا توافق «برگزیت» را تصویب کردند

سران اتحادیه اروپا توافق «برگزیت» را تصویب کردند
يکشنبه 4 آذر 1397 - 13:33

به دنبال کش و قوس‌های بسیار درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، در نشست امروز سران این اتحادیه پیش‌نویس «برگزیت» را تصویب کردند و آن را به لندن ارائه دادند.

 

العالم - اروپا

به دنبال نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل، «پیش نویس» برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) به تصویب رسید.

پس از حل مخالفت اسپانیا با توافق برگزیت به دلیل اختلاف بر سر سرنوشت جبل‌الطارق،  نشست سران اتحادیه اروپا امروز یکشنبه برگزار شد و سران موافقت خود را با توافق صورت گرفته بین اتحادیه و انگلیس را تصویب کردند.

پیشتر در خبرها آمده بود که قرار است عصر یکشنبه ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس با ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا و دونالد توسک رئیس شورای اروپا دیدار و درباره توافق برگزیت رایزنی کنند.

با تصویب توافق برگزیت در نشست سران اتحادیه اروپا، حالا این توافق در اختیار نخست‌وزیر انگلیس قرار خواهد گرفت تا او این توافق را در پارلمان این کشور به تصویب نمایندگان برساند.

پیشتر در خبرها آمده بود که تنها 4 ماه دیگر تا زمان خروج انگلستان از اتحادیه اروپا باقی است اما با توجه به مخالفت‌های نمایندگان ارشد پارلمان این کشور با توافق کنونی برگزیت، آینده مبهمی در انتظار این توافق است.

رئیس کمیسیون اروپا، امروز در بروکسل در اظهاراتی خطاب به نمایندگان پارلمان انگلیس ابراز امیدواری کرد که آنها توافق موجود بین اتحادیه اروپا و انگلیس درباره برگزیت را تایید کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها