جزئیات زلزله شدید در غرب ایران/ 553 مصدوم؛ تلفات جانی گزارش نشده است

جزئیات زلزله شدید در غرب ایران/ 553 مصدوم؛ تلفات جانی گزارش نشده است
يکشنبه 4 آذر 1397 - 20:26

زلزله با بزرگی 6.4 ریشتر حوالی ساعت 20 امروز استان كرمانشاه را لرزاند.

العالم _ ایران

زلزله 6.4 ریشتری ساعت 20:07 دقیقه در عمق 7 کیلومتری زمین، سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند. مرکز زمین‌لرزه در 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصر شیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب گزارش شده است.

این زمین‌لرزه در مناطق غرب و شمال غرب کشور از جمله کرمانشاه، سنندج، همدان، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و گیلان احساس شده است.

مرکز لرزه‌نگاری آمریکا نیز از وقوع زلزله ۶.۳ ریشتری در پایتخت عراق و دیگر استان‌های این کشور خبر داده است.

ظهر امروز زمین‌لرزه‌‌هایی به قدرت 3 و 3.2 ریشتر، «تازه‌آباد» و «سرپل‌ذهاب» را به لرزه درآورده بود. این زلزله‌ها در ساعت‌ 16:19 و 17:16 و در عمق 10 و 12 کیلومتری زمین رخ داده بودند.

20:32/ تیم‌های ارزیاب هلال احمر اعزام شدند

منابع محلی گزارش داده اند که خساراتی به مناطق مختلف روستایی در سرپل‌ذهاب و قصر‌شیرین وارد شده است و موجب ریزش دیوار برخی منازل شده است. تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

20:44/ اعزام 6 تیم امداد و نجات

سرپرست اورژانس کشور از اعزام 6 تیم امدادی به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

20:47/ برق سرپل ذهاب وصل شد

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از استقرار هلال احمر، ارتش و سپاه در منطقه خبر داد و گفت: نیمی از برق سرپل ذهاب بر اثر زلزله قطع شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر برق منطقه وصل شده است.

وی افزود: تاکنون تلفات جانی از منطقه گزارش نشده است و چند مصدوم مراجعه کننده به مراکز بهداشتی هم به صورت سرپایی معالجه شده‌ است.

20:50/ عوامل ستاد بحران به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند

جمالی‌نیا فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه در پی این زلزله برق شهرستان سرپل ذهاب قطع شده بود، تصریح کرد: مردم به دلیل از ترس زلزله منازل را ترک کرده و به خیابانها آمدند.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی و عوامل ستاد بحران به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند، افزود: هوای امشب سرپل ذهاب نیمه ابری گزارش شده است.

20:53/ احتمال تخریب برخی روستاهای کوچک وجود دارد/ وقوع پس‌لرزه 5 ریشتری

علی مرادی رئیس مرکز لرزه‌نگاری گفت: زلزله به بزرگی 6.4 ریشتر و در عمق 7 متری و در جنوب کرمانشاه و در فاصله 17 کیلومتری سرپل ذهاب و 18 کیلومتری قصر شیرین اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه 4 پس‌لرزه بعد از زلزله رخداد یکی بزرگی یکی از این پس لرزه‌ها 5 ریشتر بوده است، افزود: احتمال تخریب برخی روستاهای کوچک به دلیل شدت زلزله وجود دارد.

21: 15/ مراجعه 75 مصدوم به مراکز درمانی

سالاری معائن عمرانی استاندار کرمانشاه از مراجعه 75 مصدوم به مراکز درمانی خبر داد و گفت: 30 نفر در گیلانغرب و 45 نفر در سرپل ذهاب به بیمارستان مراجعه کرده اند.

وی افزود: برق سه شهر استان که قطع شده بود با تلاش تیم‌های امدادی وصل شد.

21:15/ مراجعه 75 مصدوم به مراکز درمانی

سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از مراجعه 75 مصدوم به مراکز درمانی خبر داد و گفت: 30 نفر در گیلانغرب و 45 نفر در سرپل ذهاب به بیمارستان مراجعه کرده اند.

وی افزود: برق سه شهر استان که قطع شده بود با تلاش تیم‌های امدادی وصل شد.

21:27/ افزایش مصدومان به 115 نفر/ اوضاع تحت کنترل است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تا این لحظه گیلانغرب 50 مصدوم، سرپل ذهاب 50 مصدوم و قصرشیرین 15 مصدوم داشته‌اند، اظهار کرد: تا این لحظه گزارشی در خصوص تلفات احتمالی به ما گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه ستاد بحران تشکیل شده و اوضاع تحت کنترل است، افزود: تیم‌های بررسی تخریب نیز در محل مستقر هستند.

21:48/ اعزام 34 تیم ارزیاب و امدادی

امداد و نجات هلال احمر از اعزام 18 تیم ارزیاب از کرمانشاه، 8 تیم آنست و 8 تیم آوار از استان‌های لرستان، کردستان، همدان و ایلام به مناطق زلزله زده خبر داد.

21:51/ تمام ظرفیت‌های امدادی و درمانی سپاه و بسیج در کنار مردم است

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه اظهار کرد: از دقایق اولیه پس از زلزله با تشکیل ستاد بحران و آماده‌باش نیروهای سپاه اوضاع مناطق زلزله‌زده تحت کنترل بوده و همه ظرفیت‌های امدادی و درمانی سپاه و بسیج در کنار مردم است.

21:55/ مشکلی در تأمین سوخت نیست

محمدرضا موسوی‌خواه مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی اظهار کرد: مشکلی در تأمین سوخت در منطقه نیست و حاظر هستیم درصورت اعلام نیاز کمک های لازم را ارائه دهیم.

21:57/ افزایش مصدومان به 156 نفر

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اعزام 18 تیم امدادی از استان های همجوار کرمانشاه گفت: تا به این لحظه 50 مصدوم از سرپل ذهاب، 45 نفر از قصرشیرین و 61 نفر از گیلانغرب به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های مردمی و اطلاعات ارسالی از سوی تیم‌های ارزیاب پیش بینی می‌شود خسارات زیادی نداشته باشیم.

22:01/ جاده‌ها و راه‌های ارتباطی باز است

سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: جاده‌ها و راه‌های ارتباطی در مناطق زلزله‌زده باز است.

22:20/ مصدومیت حدود 200 نفر/ اعزام برخی از مصدومین به بیمارستان‌های مرکز استان

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با بیان اینکه عمده مصدومین به صورت سرپایی مداوا شده‌اند، گفت: برخی از مصدومین به بیمارستان‌های مرکز استان اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه مطابق آخرین آمار در این زلزله 200 تا 210 نفر مصدوم شده‌ است، تصریح کرد: اوضاع کاملا تحت کنترل است و هیچ نگرانی در موضوع مدیریت بحران نداریم.

22:32/ استقرار 5 بالگرد امداد در منطقه/ ارسال 1600 تخته چادر

آرش لهونی مدیر‌کل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به استقرار پنج بالگرد امداد در منطقه زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و 600 تخته چادر از استان‌های همجوار به کرمانشاه ارسال شده است.

22:36/ با تمام توان پای کار هستیم

سردار شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه از همان لحظات اولیه پیگیر موضوع بوده‌اند و با فرمانده سپاه استان هماهنگی‌های لازم جهت ارائه کمک‌های مورد نیاز شده است، اظهار کرد: با جمع‌بندی‌های صورت گرفته در صورت نیاز آماده ارائه انواع کمک‌های امدادی به منطقه هستیم و با تمام توان پای کار هستیم و خواهیم بود.

22:40/ اوضاع کاملا تحت کنترل است

امیر تقی‌خانی سخنگوی ارتش با بیان اینکه اوضاع با کمک مردم، نیروهای امدادی و مسلح تحت کنترل است، اظهار کرد: با حضور همه دستگاه‌ها از جمله نیروی مسلح و امدادی به مردم اعلام می‌کنیم که نگرانی از مناطق نداشته باشند.

22:48/ چادر، پتو و آب معدنی به منطقه ارسال شد

علی‌اصغر پیوندی مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اشاره به اعزام تیم‌های امدادی به منطقه گفت: اقلامی از جمله چادر، پتو، آب معدنی و ... به منطقه ارسال شد.

22:59/ افزایش مصدومان به 260 نفر

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از مصدومیت 260 نفر در سه شهر درگیر این زلزله خبر داد و گفت: عمده مراجعان به مراکز درمانی به صورت سرپایی مداوا شده‌اند و تعداد اندکی نیز به مرکز استان اعزام شده‌اند.

وی افزود: بعد از تشکیل ستاد مدیریت بحران در استان تمام مدیران به منطقه و بین مردم اعزام شده‌اند و جای نگرانی نیست.

23:01/ منطقه در امنیت کامل به سر می‌برد

سردارمنوچهر امان‌اللهی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مناطق زلزله‌زده استان در امنیت کامل به سر می‌برند، اظهار کرد: پلیس به حالت آماده‌باش درآمده و همه چیز تحت کنترل است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از شهروندان کرمانشاهی به خاطر ترس از وقوع زمین‌لرزه مجدد، به خیابان‌ها آمده‌اند و پلیس نیز برای تأمین امنیت در کنار آن‌ها حضور دارد.

23:10/ برق تمام مناطق درگیر زلزله وصل است

متولی‌زاده مدیرعامل توانیر با بیان اینکه برق تمام مناطق درگیر زلزله وصل شده است، گفت: همکارانمان در منطقه و استان‌های مجاور در آماده‌باش کامل هستند.

 23:52 / تعداد مصدومان به 513 نفر رسید

مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد؛ بر اساس آخرین آمار مصدومان زلزله امشب کرمانشاه به 513 نفر رسیده است.

01:00 ثبت بیش از 20 پس لرزه در استان کرمانشاه

مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد، بیش از 20 پس لرزه در استان کرمانشاه ثبت شد

10 :01  تیم های ارزیاب به محل اعزام شدند.

01:20 / مدارس و دانشگاههای استان کرمانشاه 

 شورای هماهنگی مدیریت بحران اعلام کرد مدارس و دانشگاههای استان کرمانشاه در دو نوبت  امروز دوشنبه تعطیل است.  

10 :4/  اورژانس کشور شمار مصدومان زلزله را 553 نفر اعلام کرد 

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش مراجعات در مناطق زلزله زده به اورژانس تا کنون خبر داد و گفت: ۲۶۰ نفر در سرپل ذهاب ، ۱۲۶ نفر درگیلانغرب ، ۹۷  نفر در قصر شیرین ، ۱۲ نفر در روانسر، ۴۷ نفر اسلام آباد ، ۵ نفر ثلاث باباجانی و ۶ نفر در دالاهو که مجموعه ۵۵۳ نفر که از این تعداد ۳۳ نفر بستری شدند.

وی اظهار داشت؛ اما از این تعداد تا کنون دو نفر از گیلانغرب به بیمارستان اسلام آباد و دونفر از قصر شیرین به بیمارستان سرپل ذهاب و دو نفر دیگر از قصر شیرین به کرمانشاه و دو نفر هم از روانسر به کرمانشاه منتقل شدند که همگی دچار آسیب دیدگی و شکستگی در هنگام فرار شدند.

وی افزود: ۴۴ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در مناطق زلزله زده مشغول ارائه خدمت هستند و به هیچ عنوان تا کنون کشته ای از مراجع رسمی گزارش نشده است.

 

پربیننده ترین خبرها