سرلشکر باقری: "ارتش" مسئول امنیت مرزهای مشترک کشور با افغانستان شد

سرلشکر باقری:
دوشنبه 5 آذر 1397 - 12:47

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در ماه‌های اخیر، نیروی زمینی ارتش مسئولیت مرزبانی مرز‌های مشترک با افغانستان را بر عهده گرفته است.

العالم _ ایران / سیاسی

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح، صبح دوشنبه در یازدهمین همایش فرماندهان نزاجا، و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ماه‌های اخیر، نیروی زمینی ارتش مسؤلیت مرزبانی مرز‌های مشترک با افغانستان را بر عهده گرفته است. قطعا ما مرزهای امن‌تری را نسبت به گذشته خواهیم داشت.

وی افزود: افغانستان کشوری است که دچار برخی از نگرانی‌ها و نا‌امنی‌هاست و ممکن است که اتفاقاتی در مرز‌های مشترک به وجود‌ آید، با استقرار نیروی زمینی و ایجاد استحکامات و برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد، ان‌شاءالله امن‌ترین مرز‌ها را در این منطقه داشته باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین درباره جزئیات همایش امروز فرماندهان نزاجا گفت: امروز نیروی زمینی ارتش فرماندهان خود را در رده تیپ و هم‌تراز آن گرد آورده است و برنامه‌ریزی‌های مناسبی را برای آینده انجام می‌دهد.

سرلشکر باقری ادامه داد: در این جلسه در خصوص مهم‌ترین تهدیدات پیش‌روی کشور، تهدیدات محتمل دفاعی و راه‌های ارتقای بازدارندگی و مصون‌سازی کشور صحبت کردیم و مهم‌ترین محور‌هایی که در نیروی زمینی باید به آن توجه شود، مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: همچنین در مورد ابعاد مختلف اقدامات اطلاعاتی مهندسی هوانیروز و سایر ابعاد نیروی زمینی نکاتی را به فرماندهان مطرح کردیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در دوره مسئولیتی اخیر، نیروی زمینی ارتش از نظر ارتقای توان نیروی انسانی، جذب نیروی مومن و معتقد، آموزش مناسب و سازماندهی ارائه تجهیزات مناسب‌تر در حال رشد است. امروز با اطمینان بیشتری می‌تواند از مرز‌های کشور دفاع کند.

پربیننده ترین خبرها