سازمان منع سلاح‌های شیمیایی درباره استفاده از گاز کلر در حلب تحقیق می‌کند

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی درباره استفاده از گاز کلر در حلب تحقیق می‌کند
سه شنبه 6 آذر 1397 - 00:48

سازمان منع گسترش سلاحهای شیمیایی اعلام کرد که در زمینه گزارش دولت سوریه مبنی بر استفاه از سلاح شیمیایی در حلب توسط تروریستها تحقیق خواهد کرد.

العالم-سوریه

سازمان جهانی منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد که ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در حلب سوریه که روز شنبه گزارش شده است را مورد بررسی و تحقیق قرار خواهد داد.

براساس این گزارش، فرناندو آریاس رئیس این سازمان گفت: دولت سوریه که معارضان را متهم به استفاده از گاز کلر کرده از سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی خواسته است که گروه حقیقت یاب متخصص خود را به شهر حلب اعزام کند.

 رویترز گزارش داد که سازمان منع گسترش سلاحهای شیمیایی از سازمان ملل درباره امنیت شهر حلب استعلام کرده است و منتظر پاسخ سازمان ملل برای استقرار تیم متخصص خود در شهر حلب است.

یک مقام سازمان ملل در ژنو نیز گفته که بازرسان جرایم جنگی که همه انواع نقض حقوق بشر را مورد بررسی قرار می‌دهند نیز در حال جمع آوری اطلاعات و شواهد و مصاحبه با منابع خود در این زمینه هستند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) شامگاه شنبه گزارش داد که تروریست‌ها در استان حلب اقدام به شلیک خمپاره‌های حاوی گاز سمی کلر به محله‌های «شارع النیل» و «الخالدیه» کردند که بر اثر این حملات دهها غیر نظامی بر اثر استنشاق این گاز مصدوم شدند.

دمشق با بیان اینکه «این اقدام تروریستی برآیند تسهیل در رساندن مواد شیمیایی به گروههای تروریستی مسلح است تا از آن علیه ملت سوریه استفاده شود»، تأکید کرد که هدف تروریستها و کشورهای حامی آنان این است که از طریق نمایشهای شیمیایی که سناریوهای آن پیشتر در اتاقهای سیاه سرویس جاسوسی برخی از این کشورها تدوین شده است، دولت سوریه را متهم کنند.

وزارت خارجه سوریه همچنین شورای امنیت را مسئول حفظ صلح و امنیت بین الملل عنوان کرد و خواستار تدابیر بازدارنده و مجازات کشورها و نهادهای حامی تروریسم شد.

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها