در حاشیه نشست شورای عالی بیداری اسلامی؛

ولایتی: راهی جز وحدت امت اسلامی وجود ندارد

ولایتی: راهی جز وحدت امت اسلامی وجود ندارد
سه شنبه 6 آذر 1397 - 07:43

مشاور مقام معظم رهبری در حاشیه نشست شورای عالی بیداری اسلامی و در دیدار با جمعی از شخصیت های سیاسی و مذهبی پاکستانی با تاکید براینکه دشمنان با عوامل مختلف تفرقه انگیز درصدد تضعیف کشورهای اسلامی هستند، گفت: امروز راهی جز وحدت امت اسلامی وجود ندارد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

علی اکبر ولایتی در حاشیه برگزاری نشست شورای عالی بیداری اسلامی در تهران، با تعدادی از شخصیت ها، علما و اندیشمندان جهان اسلام و شرکت کننده در این نشست از کشورهایی همچون عراق، لبنان، افغانستان، پاکستان و ... به صورت جداگانه دیدار و درخصوص مسائل بین المللی و منطقه ای گفت وگو کرد.
وی در این دیدارها بر ضرورت وحدت جهان اسلام به عنوان راهبرد مهم و اصولی برابر توطئه دشمنان که به منظور تجزیه و تضعیف کشورهای اسلامی طراحی و دنبال می شود، تاکید کرد.
ولایتی در دیدار با جمعی از شخصیت های سیاسی و مذهبی پاکستانی از جمله علامه امین شهیدی از علمای پاکستان، سید ثاقب اکبر نبوی معاون شورای همبستگی، پروفسور محمد ابراهیم معاون امیر جماعت اسلامی و گلزار نعیمی رئیس جامعه نعیمیه، به روابط نزدیک دو کشور ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: امروز راهی جز وحدت امت اسلامی وجود ندارد. 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان اینکه نفع دشمنان تفرقه افکنی میان کشورهای اسلامی است، افزود: دشمنان با عوامل مختلف تفرقه انگیز درصدد تضعیف کشورهای اسلامی هستند. 
در این دیدار شخصیت های پاکستانی نیز نقطه نظرات خود را درخصوص موضوعات منطقه ای و جهان اسلام ارائه کردند.
ولایتی همچنین در دیدار با نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر پیشین عراق با تشکر از مهمان نوازی دولت و ملت عراق در برگزاری راهپیمایی باشکوه اربعین گفت: امیدواریم عراق مستقل هر روز قدرتمندتر شود.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل ضمن تبریک برگزاری انتخابات و استقرار دولت جدید از نقش مالکی در سال های مبارزه و مسئولیت وی در عراق تجلیل کرد.
ولایتی راهپیمایی اربعین را نشان دهنده پیوندهای عمیق و ناگسستنی بین دو ملت ایران و عراق دانست که ریشه های آن در محبت به اهل بیت علیهم السلام نهفته است.
مالکی نیز با تاکید بر حمایت های مستمر جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت عراق خطاب به ولایتی گفت: شما همواره حامی مردم و دولت عراق بوده اید و ما از مواضع بسیار خوب و بزرگوارانه دولت و ملت ایران تشکر می کنیم.
ولایتی همچنین در ادامه دیدارهای خود، با شیخ نعیم قاسم دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و درخصوص موضوعات منطقه ای به ویژه مبارزه با تروریسم و جریان های افراطی و تکفیری به بحث و تبادل نظر پرداخت و با اشاره به تلاش ناکام آمریکایی ها برای حفظ بقایای داعش در منطقه به خصوص در سوریه و عراق گفت: باید به دخالت بیگانگان در منطقه و از جمله شرق فرات پایان داد.
شیخ قاسم نیز در این دیدار به تحلیل آخرین تحولات فلسطین، سوریه و عراق پرداخت و افزود: رویکرد اخیر فلسطینی ها در مبارزه با صهیونیست ها بسیار امیدوار کننده است و جنگ اخیر نشان داد که مواضع صهیونیست ها تا چه میزان شکننده و سست است.
دیگر دیدار ولایتی در حاشیه نشست شورای عالی بیداری اسلامی با شیخ حمودی رئیس مجلس اعلای عراق بود که ضمن تبریک انتخابات صورت گرفته و تشکیل دولت عراق گفت: این انتخابات بسیاری از دشمنان را ناامید کرد و امیدواریم هر چه سریع تر کابینه دولت عراق تکمیل شود.
شیخ حمودی نیز در این دیدار با بیان اینکه آمریکایی ها درصدد بازگرداندن داعش به عراق هستند، افزود: دولت کنونی عراق حاصل توافق ملی است.
به گزارش ایرنا، مشاور مقام معظم رهبری همچنین با عدنان منصور وزیر خارجه پیشین لبنان دیدار و گفت وگو کرد و ضمن تاکید بر حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت لبنان تاکید کرد: ایستادگی لبنان برابر صهیونیست ها از 1982 تاکنون آنها را ناکام کرده و امروز لبنان مقتدرتر از هر زمان دیگری است.
عدنان منصور نیز با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی دژ مقاومت در منطقه است، گفت: از جنگ 2006 تا جنگ اخیر در فلسطین همه تلاش دشمنان بر این بوده تا این دژ را به تسخیر خود در آورند که نه تنها موفق نشدند، بلکه هر روز شکست هایشان بیشتر شده است.

پربیننده ترین خبرها