اعزام به اقیانوس؛ اولین ماموریت جدیدترین ناوشکن ایرانی

اعزام به اقیانوس؛ اولین ماموریت جدیدترین ناوشکن ایرانی
سه شنبه 6 آذر 1397 - 12:02

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن سهند پس از تحویل‌ به نداجا در یک‌ بازه زمانی کوتاه آماده اعزام به ماموریت اقیانوس پیمایی می‌شود.

العالم - ایران / سیاسی

دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، در مراسم تجدید میثاق کارکنان این نیرو با آرمان‌های امام راحل طی سخنانی اظهار داشت: تا پایان‌ سال کار ساخت ناوشکن دماوند جدید پایان می‌یابد و با نصب موتور و سیستم‌های عملیاتی به آب انداخته می‌شود.

وی افزود: ما امروز‌‌ در حوزه ساخت یگان‌های سطحی و‌ زیر سطحی کاملا خودکفا شدیم. پنجشنبه شاهد الحاق یک فروند زیر دریایی "غدیر" و‌ شنبه نیز شاهد الحاق ناوشکن "سهند" خواهیم بود. سهند پس از تحویل‌ به نداجا در یک‌بازه زمانی کوتاه آماده اعزام به ماموریت اقیانوس‌پیمایی می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: این نوید را می‌دهیم که ناوشکن دنا هم‌ در آستانه عملیاتی شدن قرار‌ گرفته و‌ طبق قولی که به ما داده شد تا 6 ماه دیگر به نداجا تحویل ‌می‌شود. کمتر از یکماه دیگر هم اولین زیردریایی کلاس متوسط یعنی زیر دریایی "فاتح" به نداجا الحاق می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خطاب به دشمن گفت: امروز‌ دست دهه هفتادی و‌ دهه هشتادی‌ها روی ماشه است.آنها به اندازه ما صبر و‌ حوصله ندارند.دشمن‌ امروز بداند هیچ‌ تحریمی بر نیروی‌ دریایی تاثیرگذار نیست و‌ ما روز به روز در حال پیشرفت هستیم. قدرتهای دریایی استکباری گذشته، روز به روز مسیر افول را طی می‌کنند و افزایش قدرت جمهوری اسلامی محسوس است.

دریادار خانزادی ادامه داد:کار ساخت اولین ناوشکن ایرانی با نام «جماران» در دهه 70 در قالب پروژه "موج" شروع شد. پس از 12 سال جماران در 30 بهمن 88 با حضور پربرکت فرمانده کل قوا به نیروی دریایی ارتش ملحق شد. برخی‌ها تصور می‌کردند که جماران تکرارشدنی نیست اما ما از جماران عبور کردیم و ساخت شناورهای کلاس موج ادامه پیدا کرد. فرمانده کل قوا در سال 88 از واژه نیروی دریایی راهبردی استفاده کردند و این موضوع، نشان‌دهنده حساسیت بالای مسئولیت نیروی دریایی ارتش است.

وی با بیان اینکه هفتم آذر حماسه بزرگی در تاریخ دفاع مقدس و نیروی دریایی در ناو موشک‌انداز قهرمان "پیکان" رقم خورد، اظهار داشت: امروز در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران گرد هم آمدیم تا با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کنیم امروز ما باید ببینیم در کجا ایستاده‌ایم و تا چه اندازه به آنچه مقصود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است، نزدیک هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: ما در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران چند دوره متفاوت را در مسیر انقلاب اسلامی تجربه کردیم که در هر دوره اتفاقات ارزشمندی رخ داد. در سال 57 و هنگام پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) برای اولین بار در تاریخ این مملکت تصمیم گرفتند که زیر یوغ هیچ استعمارگری و استثمارگری قرار نگیرند. انحراف یا توقف مسیر انقلاب ایران، هدف مستکبران از چهل سال پیش تا امروز بوده است و ما هرچه جلو آمدیم ریشه‌های انقلاب محکم‌تر و مردم منسجم‌تر شدند.

وی‌در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در 31 شهریور 59 استکبار جهانی یک جنگ نیابتی را از طریق رژیم بعثی عراق علیه ایران اسلامی تحمیل کردند. آن زمان همه کشورهایی که در منطقه ما تحت‌الحمایه استکبار جهانی بودند، پشت سر ارتش بعثی قرار گرفتند. آنها خیال می‌کردند با توجه به انقلاب تازه رخ داده در کشور، ساختارها و نهادهای ایران علی‌الخصوص در بخش نظامی با تغییرات زیادی مواجه بوده و هنوز توانایی لازم را به دست نیاورده بود.

دریادار خانزادی ادامه داد: در شصت و هفتمین روز جنگ، ما بزرگترین پیروزی خود را تا آن زمان در برابر ارتش بعث به دست آوردیم. پس از عملیات مروارید، صادرات و واردات نفت و سایر کالاهای عراق از طریق خلیج فارس به طور کامل قطع شد و یک شکست بزرگ اقتصادی به آنها وارد شد.

وی با بیان اینکه‌تحریم برای نیروی دریایی ارتش از همان هفته‌ها و ماه‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد گفت: نیروی‌دریایی از دوران دفاع مقدس تا امروز همچنان در دریا باقی مانده است اما ما راه پیشرفت را بدون توجه به تحریم ها ادامه می دهیم.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها