بازداشت‌های گسترده اعضای تشکیلات خودگردان توسط رژیم صهیونیستی

بازداشت‌های گسترده اعضای تشکیلات خودگردان توسط رژیم صهیونیستی
سه شنبه 6 آذر 1397 - 12:18

پس از افشای انتقال پنهانی املاک قدس، رژیم صهیونیستی دست به بازداشت‌های گسترده در میان اعضای امنیتی تشکیلات خودگردان زده است.

العالم - فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی به جنگ نامحدود خود علیه حضور رسمی فلسطین (تشکیلات خودگردان) در قدس شرقی شدت داده و سی‌ودو فلسطینی وابسته به دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان و جنبش فتح را بازداشت کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه «الشرق الاوسط»، این بازداشت‌های بی‌سابقه اعضای تشکیلات خودگردان در قدس فقط یک روز پس از بازداشت استاندار قدس «عدنان غیث» صورت می‌گیرد، شخصی که بالاترین مقام مسئول فلسطینی پس از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خوگردان در قدس به شمار می‌رود.

پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد با پایان تحقیقاتی که انجام شد، 32 فرد مشکوک از اهالی قدس شرقی که کارت شناسایی اسرائیلی داشتند، بازداشت شدند؛ این افراد در دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فعالیت داشتند و از تل‌آویو، مساعده دریافت می‌کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در شدیدترین حمله علیه تشکیلات خودگردان به منازل بسیاری در قدس یورش بردند و جوانان بسیاری را بازداشت کردند، سپس تصاویری از کارت‌های عضویت در دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان، یونیفرم‌های نظامی فلسطینی و تجهیزات مختلف را منتشر کردند.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی تهدید کرده علیه اسرائیلی‌هایی (کسانی که کارت شناسایی اسرائیلی دارند) که برای تشکیلات خودگردان فعالیت می‌کنند به شکلی قاطع وارد عمل خواهد شد.

رژیم صهیونیستی قدس (مجموع قدس شرقی و غربی) را پایتخت «اسرائیل» می‌داند، مانع از کار رسمی تشکیلات خودگردان در آن می‌شود و می‌گوید حاکمیت بر قدس، اسرائیلی است اما تشکیلات خودگردان قدس شرقی را پایتخت دولت مستقل فلسطین در آینده می‌داند.

در ادامه این گزارش آمده است جنگ بر سر حضور رسمی در قدس جدید نیست اما اخیرا و پس از آنکه تشکیلات خودگردان دست به تحقیقات گسترده‌ای درباره برخی انتقال پنهانی املاک قدس به شهرک‌نشینان زد، این جنگ شدت گرفته است.

«عدنان الضمیری» سخنگوی رسمی نیروهای امنیتی فلسطین اعلام کرد اقدامات نظامیان رژیم صهیونیستی در قدس از بازداشت و تعقیب افسران موسسات امنیتی تشکیلات و فتح انجام می‌دهند، ملت فلسطین بویژه اهالی قدس را از انجام وظیفه ملی، اخلاقی و انسانی بازنمی دارد.

الضمیری ادامه داد رژیم صهیونیستی با این اقدامات می‌خواهد جلوی کشف توطئه‌ها برای دزدیدن اراضی فلسطینی و فروش آن به شهرک‌نشنیان را بگیرد؛ اما این رژیم باید بداند تمام این اقدامات مانع از ادامه دفاع ملت از قدس و مسجدالاقصی نخواهد شد و با تمام قدرت خواهند ایستاد.

فتح هم در پیامی اعلام کرد بازداشت اعضای این جنبش باعث عقبگرد آن نخواهد شد؛ این جنبش افزود رژیم صهیونیستی، حامیان و مزدوران آن در حالی دزدیدن املاک فلسطینی‌ها هستند؛ تاریخ، سرزمین و ملت به کسانی که خودشان را ارزان می‌فروشند و آبرویشان را با مقداری دلار معاوضه می‌کنند، رحم نخواهند کرد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان اعلام کرده سازمان امنیتی این نهاد به نکات مهمی درباره فروش و انتقال املاک در داخل قدس اشغالی بویژه بخش قدیمی آن رسیده و موفق شده جلوی یکی از ابزارهای رژیم اشغالگر در راستای قانع کردن صاحبان املاک برای فروش و انتقال آنها را بگیرد؛ موضوعی که ضربه‌ای محکم به تل‌آویو بود . 

فارس

پربیننده ترین خبرها