نشست ۵ ساعته شورای عالی امنیت ملی ترکیه در مورد شرق فرات

نشست ۵ ساعته شورای عالی امنیت ملی ترکیه در مورد شرق فرات
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 10:31

شورای عالی امنیت ملی ترکیه پس از یک نشست ۵ ساعته در مورد تحولات شمال سوریه موضع گیری کرد.

العالم - ترکیه

روزنامه حریت گزارش داد٬ شب گذشته در کاخ ریاست جمهوری بش تپه در آنکارا٬ نشست شورای عالی امنیت ملی ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان با حضور مقامات نظامی و امنیتی ترکیه به مدت 5 ساعت برگزار شد.

پس از پایان این نشست در بیانیه‌ای اعلام شد: تحولات سوریه از منظر امنیت ملی ترکیه اهمیت ویژه‌ای دارد و از نگاه آنکارا٬ تحولات شرق فرات٬ جدی‌ترین تهدید علیه امنیت سوریه است. ترکیه خود را پایبند به تبعیت از راهکارهای سیاسی می‌داند، اما در عین حال از حق مشروع خود در شمال سوریه استفاده می‌کند و اجازه نمی‌دهد هیچ تحول و رویداد جدیدی به شکل امر واقع در ترکیه تحمیل شود و باید هر چه زودتر کمیته تدوین قانون اساسی سوریه زیر نظر سازمان ملل٬ اقدامات لازم را برای تدوین قانون انجام دهد.

در این بیانیه از حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (PYD) به عنوان یک گروه تروریستی نام برده شده و مقامات آنکارا از آمریکا خواسته‌اند تا به حمایت از شاخه نظامی این حزب در مناطق کردنشین سوریه پایان دهد.

در بیانیه شورای عالی امنیت ملی ترکیه همچنین به حضور پ.ک.ک در عراق اشاره شده و اعلام شده که ترکیه با تمام توان خود به مبارزه علیه پ.ک.ک ادامه داده و در مسیر مبارزه با داعش نیز در کنار ملت و دولت عراق می‌ایستد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها