شورای امنیت ملی ترکیه:

حمایت آمریکا از شبه نظامیان کُرد را نادیده نخواهیم گرفت

حمایت آمریکا از شبه نظامیان کُرد را نادیده نخواهیم گرفت
پنج‌شنبه 8 آذر 1397 - 14:18

شورای امنیت ملی ترکیه بعد از جلسه‌ای 5 ساعته، ضمن تاکید بر ساکت نماندن در برابر حمایت‌های آمریکا از شبه‌نظامیان کُرد سوری، گفت که حضور این نیروها در شرق فرات تهدیدی برای راهکار سیاسی سوریه است.

العالم - ترکیه

شورای امنیت ملی ترکیه شامگاه چهارشنبه با انتقاد مجدد از حمایت تسلیحاتی ایالات متحده از شبه‌نظامیان کُرد سوری، تاکید کرد که هرگز از چنین اقداماتی چشم‌پوشی نخواهد کرد.

شورای امنیت ترکیه بعد از جلسه 5 ساعته شب گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بعد از تداوم بی‌تفاوتی آمریکا به نگرانی‌های امنیتی این کشور در قبال شمال سوریه، آنکارا این پیام شفاف را به واشنگتن می‌دهد که در قبال حمایت‌ها از شبه‌نظامیان کُرد سوری ساکت نمی‌نشیند.

به نوشته وبگاه شبکه «تی. آر. تی» در این بیانیه تاکید شده که ترکیه هرگز رویکرد «واقعیت انجام شده» در شمال سوریه را نمی‌پذیرد و حق دفاع از خود در برابر هرگونه تهدیدی از سوی یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) و نیروهای کُرد را برای خود محفوظ می‌داند.

این شورا با بیان اینکه ترکیه همواره حامی تمامیت ارضی و اتحاد سیاسی سوریه بوده، تاکید کرد که بزرگترین تهدید برای یک راهکار سیاسی در این کشور، حضور تروریست‌ها (شبه‌نظامیان کُرد) در مناطق شرقی روخانه فرات است.

در ادامه این بیانیه آمده است که ترکیه برای حفاظت از مردم خود در برابر گروه‌های تروریستی مستقر در مرز این کشور با عراق و سوریه، به مبارزه جدی با تروریسم ادامه می‌دهد.

شورای امنیت ملی ترکیه ضمن اشاره به تداوم عملیات‌های ضد تروریستی نیروهای مسلح این کشور علیه گروهک «پ.ک.ک» در شمال عراق، تصریح کرد که آنکارا با دولت جدید بغداد در تمامی حوزه‌های اعم از امنیتی و سیاسی، همکاری خواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها