آرژانتین شکایت دیده بان حقوق بشر علیه بن سلمان را به جریان انداخت

آرژانتین شکایت دیده بان حقوق بشر علیه بن سلمان را به جریان انداخت
پنج‌شنبه 8 آذر 1397 - 14:09

دادستانی کل آرژانتین شکایت سازمان جهانی دیده بان حقوق بشر علیه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مبنی بر دست داشتن وی در جنایات جنگی در یمن و قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی را به جریان انداخت.

العالم- آمریکا

به گزارش پایگاه خبری رأی الیوم، این سازمان روز پنجشنبه در بیانیه ای با عنوان ' عدالت نزدیک می شود ' در صفحه توئیتری اعلام کرد که 'امیرو گونزالس' دادستان کل آرژانتین از قاضی 'ارییل لیخو' خواسته تا از دولت های سعودی و یمن در خصوص جنایات جنگی ائتلاف سعودی در یمن تحقیق به عمل آورد.

دیده بان حقوق بشر افزود، دادستان کل آرژانتین از وزیر امورخارجه این کشور در خصوص وضعیت دیپلماتیک ولیعهد سعودی پرسش هایی کرده است.

بن سلمان روز چهارشنبه وارد بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین شد. این شهر روزهای جمعه و شنبه میزبان اجلاس گروه 'جی 20 ' با حضور وزرای اقتصاد (دارایی) و مسئولان بانک‌ مرکزی 20 اقتصاد مطرح دنیا است.

سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر دوشنبه گذشته بر اساس بند حاکمیت بین المللی قوه قضائیه در قانون اساسی آرژانتین خواستار تحت پیگرد قرار گرفتن ولیعهد سعودی شد. قانون اساسی آرژانتین حاکمیت جهانی قضائی در مورد جنایات جنگی و شکنجه را به رسمیت می شناسد و بر همین اساس مقامات قضائی این کشور صرف نظر از محل وقوع جرم و یا ماهیت ملی مجرم و یا قربانی مجاز به انجام تحقیق در خصوص جنایات یاد شده و محاکمه جنایت کاران است. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها