سفیر انگلیس در یمن: مذاکرات صلح یمن هفته آینده در سوئد آغاز می شود

سفیر انگلیس در یمن: مذاکرات صلح یمن هفته آینده در سوئد آغاز می شود
پنج‌شنبه 8 آذر 1397 - 19:12

"مایکل آرون" سفیر انگلیس در یمن امروز پنجشنبه اعلام کرد، مذاکراتی که تحت نظارت سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ یمن آغاز خواهد شد، هفته آینده در سوئد برگزار خواهد شد.

العالم - یمن 

این در حالیست که فشارهای جهانی برای آغاز آتش بس در یمن خصوصاً در استان حدیده افزایش یافته است.  

آرون در صفحه توئیتری خود خطاب به محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن نوشت: مقدمات سفرم را آماده کرده ام و مذاکرات سوئد تحت نظارت نماینده سازمان ملل به زودی برگزار می شود. امیدوارم که شما را در آنجا در صدر هیأت تان ببینم.

آرون افزود: راهکار سیاسی تنها روش برای پیشرفت است و این مذکرات گامی بلند برای دستیابی به راهکار سیاسی است .

مارک لوکوک معاون امور انسانی دبیر کل سازمان ملل نیز خواستار آغاز آتش بس در یمن شد و بر لزوم آغاز فوری آتش بس در استان حدیده در غرب این کشور تأکید کرد.

لوکوک در جمع خبرنگاران پس از رسیدن به فرودگاه بین المللی صنعاء در راستای سفر سه روزه اش به یمن گفت : من به اینجا آمده ام زیرا وضعیت انسانی وخیم شده است به نحوی که از زمان آخرین سفرم به یمن هم بدتر شده است .

لوکوک افزود : ما بارها در گزارش های خود که در شورای امنیت ارائه کرده ام، گفته ام که برای بهبود وضعیت مردم یمن و کاهش آلام و مشکلات آنها باید 5 کار را انجام دهیم .

لوکوک گفت : ما خواهان آغاز آتش بس هستیم تا کمک های بشردوستانه از طریق گذرگاه هایی همچون بندر حدیده وارد یمن شود.

لوکوک همچنین بر لزوم پرداخت حقوق کارمندان و تأمین ارز در بازارها برای تضمین بهبود وضعیت مبادلات پولی تأکید کرد.

این مقام سازمان ملل همچنین خواستار تأمین بودجۀ لازم برای کمک رسانی به مردم یمن شد و گفت که حجم بودجه ای که در سال 2019 نیاز خواهد بود، به زودی اعلام خواهد شد.

لوکوک از جامعه جهانی خصوصاً کشورهای منطقه خواست که در تأمین این بودجه مشارکت کنند و به مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در یمن برای انجام مأموریت خود کمک کنند و برای برگزاری موفقیت آمیز مذاکرات سوئد تلاش کنند.

پربیننده ترین خبرها