آیا پدافند هوایی سوریه جنگنده اسرائیلی را سرنگون کرد؟

جمعه 9 آذر 1397 - 12:28

کاربران شبکه های اجتماعی ویدیوهایی از حمله موشکی به جنوب دمشق و مقابله پدافند هوایی سوریه را منتشر کردند.

العالم - سوریه

یکی از این ویدیوها لحظه رهگیری موشک های شلیک شده را نشان می دهند که توسط پدافند هوایی ارتش سوریه رهگیری و منهدم می شوند و صدای انفجار آنها در آسمان سوریه طنین انداز می شود.

این در حالی است که به گفته یک منبع نظامی عالی رتبه سوریه، ضد هوایی های این کشور دیشب نیز موج های پی در پی حمله هوایی دشمن را بر فراز قنیطره و ریف جنوب غرب دمشق و حومه غربی درعا دفع کرده و اغلب اهداف دشمن را با دقت بسیاری منهدم کردند.

شایان ذکر است که از زمان سرنگون شدن هواپیمای روسی در 17 سپتامبر گذشته – که برفراز آب های منطقه ای سوریه در کمین 4 فروند هواپیمای اسرائیلی افتاد - و از زمان اعلام اعطای سامانه دفاعی اس 300 به سوریه، این اولین بار است که رژیم صهیونیستی به سوریه حمله می کند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از یک منبع نظامی نفوذ دیشب جنگنده های اسرائیلی به حریم هوایی سوریه تکذیب کرد. این منبع نظامی گفت که رژیم اشغالگر پس از سرنگون شدن جنگنده (F16) خود و هدف قرار گرفتن جنگنده دیگری در فوریه گذشته، همچنان خود را به حفظ معادله بازدارندگی که توسط موشک های اس 5 ایجاد شده استف مجبور می داند. این رژیم از آن زمان به بعد به ناچار تمام تجاوزهای خود را از خارج مرزهای سوریه و با شلیک موشک و ارسال پهپاد انجام می دهد و در واقع از نفوذ به پدافند هوایی سوریه درمانده است.

پربیننده ترین خبرها