ویدیو؛ زلزله مهیب 7.2 ریشتری در آمریکا/ اعلام وضعیت اضطراری در آلاسکا/ وقوع 40 پس لرزه

شنبه 10 آذر 1397 - 09:28

زلزه‌ای به بزرگی 7.2 ریشتر ، بزرگترین شهر ایالت آلاسکا آمریکا را لرزاند و آژیرهای سونامی را به صدا در آورد. خسارات فراوانی به راه‌ها و برخی ساختمان‌های این شهر ساحلی گزارش شده است.

العالم ـ آمریکا

زلزه‌ 7.2 ریشتری روز جمعه (9 آذر ماه 1397) در شهر ایالت آلاسکا آمریکا خسارات فراوانی به راه‌ها و برخی ساختمان‌های این شهر ساحلی وارد و ساکنان این منطقه را وحشت زده کرد.

در همین حال هزاران نفر در نزدیکی سواحل سراسیمه به مناطق مرتفع گریختند.

مرکز زمین شناسی آمریکا مرکز این زلزله را ۱۰ کیلومتری شمال انکوریچ اعلام کرده است. انکوریچ بزرگترین شهر ایالت آلاسکا است.

حدود ۳۰۰ هزار نفر در انکوریچ و ۱۰۰ هزار نفر هم در حومه آن زندگی می‌کنند.

مرکز لرزه نگاری آمریکا اعلام کرده، این زلزله در عمق ۴۱ کیلومتری روی داده و ده‌ها پس لرزه هم در پی آن ثبت شده است.

در همین حال فرماندار ایالت آلاسکا در توئیتر خود از اعلام وضعیت اضطراری پس از زمین لرزه 7.2 ریشتری در آلاسکا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک؛ بیل واکر فرماندار ایالت آلاسکا پس از زمین لرزه شدید در توئیتر خود نوشت: پس از زمین لرزه قدرتمند و فاجعه طبیعی در آلاسکا وضعیت اضطراری اعلام شده و افزود که با کاخ سفید در ارتباط می باشد.

به گفته وی، مرکز پاسخگویی در یکی از پایگاه های نظامی برای ارزیابی زمین لرزه، وضعیت جاده ها، پل ها و ساختمان ها تشکیل شده است.

بنابر این گزارش روز جمعه تعدادی زمین لرزه آلاسکا را لرزانده که قدرت اولیه این زمین لرزه که در ساعت 8 و 29 صبح به وقت محلی رخ داده است، 7.2 ریشتر بوده است.

تا عصر جمعه مقام‌ها از وقوع ۴۰ پس لرزه خبر داده اند که گفته شده دست کم ۱۰ مورد آن فراتر از ۴ ریشتر و برخی پس لرزه‌های آن هم تا ۵.۷ ریشتر گزارش شده است.

تا کنون گزارش دقیقی از قربانیان و خرابی های این زمین لرزه ارائه نشده است.

پربیننده ترین خبرها