رئیس‌جمهور الجزایر با بن سلمان دیدار نمی‌کند

رئیس‌جمهور الجزایر با بن سلمان دیدار نمی‌کند
دوشنبه 12 آذر 1397 - 18:32

دفتر ریاست جمهوری الجزایر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس‌جمهور این کشوربه دلیل آنفولانزای شدید، با محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی که دیشب وارد الجزایر شده بود، دیدار نخواهد کرد.

العالم - آفریقا

ریاست جمهوری الجزایر عصر روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور این کشور با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی دیدار نخواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که رئیس‌جمهور الجزایر به دلیل ابتلا به آنفولانزای شدید از دیدار با ولی‌عهد سعودی که اکنون در الجزایر به سر می‌برد، خودداری کرده است.

بیانیه امروز ریاست جمهوری الجزایر پس از آن صادر شده است که دیدار با «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهور الجزایر و «احمد اویحیی » نخست وزیر این کشور از جمله برنامه های سفر دو روزه بن سلمان به الجزایر اعلام شده بود.

محمد بن سلمان دیشب در  پی اعتراضات گسترده مردم الجزایر علیه سفر وی به کشورشان و در میان مخالف شماری زیادی از شخصیت‌های فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی و همچنین برخی احزاب الجزایری، وارد این کشور شده بود.

رئیس حزب جبهه عدالت وتوسعه الجزایر چند روز قبل از سفر بن سلمان به این کشور گفته بود که «مردم الجزایر علاقه‌ای به دیدار با ظالمان ندارند و استقبال از بن سلمان به معنای کمک به او برای ادامه سیاست‌های ظالمانه و سرکوب بیشتر مردم  است و نیز به معنای دشمنی با فلسطین است؛ چرا که ولی‌عهد سعودی ارتباط نزدیکی با صهیونیست‌ها دارد.»

" دلوله حمدان" روزنامه نگار الجزایری در گفتگو با شبکه العالم اعلام کرد که همانطور در شبکه های ارتباط اجتماعی منعکس شده است سفر " محمد بن سلمان" به الجزایر با مخالفت گسترده شهروندان الجزایری مواجه شد.

حمدان تصریح کرد سفر محمد بن سلمان برخی خاطره ها را در اذهان الجزایری ها زنده کرد و تا حد زیادی دهه خونینی را برای مردم الجزایر یادآور شد که در آن فتاوای مفتی های سعودی ساکن ریاض در طول یک دهه منجر به قتل و خونریزی و رنج مردم در الجزایر شد.

وی تاکید کرد: الجزایر تاریخ سیاه و خونین عربستان را فراموش نمی کند و نخواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد الجزایر از یاد نخواهد برد که در زمان وقوع بیداری اسلامی و انقلاب های بهار عربی عربستان چه مواضعی را اتخاذ کرد که کاملا با مواضع الجزایر در تضاد بود.

پربیننده ترین خبرها