فرار فرماندهان «جبهه النصره» و عناصر «کلاه سفید» از ادلب سوریه به ترکیه

فرار فرماندهان «جبهه النصره» و عناصر «کلاه سفید» از ادلب سوریه به ترکیه
سه شنبه 13 آذر 1397 - 09:43

منابع آگاه از ریف ادلب خبر دادند که برخی از سرکرده‌های النصره به همراه شماری از عناصر گروه «کلاه سفیدها» به ترکیه گریخته‌اند.

العالم _ سوریه

منابع آگاه  حاضر در ریف استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه از تحرکات جدید تروریستهای «جبهه النصره» خبر دادند.

این منابع به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که برخی از سرکرده‌های النصره به همراه شماری از عناصر گروه موسوم به «کلاه سفیدها» -که در حمایت از تروریستها دست دارند- به ترکیه گریخته‌اند.

به گفته این منابع، سرکرده‌های نظامی و میدانی به همراه شماری از مسئولان موسوم به «شرعی» النصره توانستند با کمک قاچاقچیان انسان، از طریق شهر «سرمدا» وارد خاک ترکیه شوند.

این منابع اعلام کردند که عملیات مذکور با توافق شماری از نیروهای ژاندارم ترکیه صورت گرفت.

گفته می‌شود که عناصر النصره پیش از فرار، مبالغ هنگفتی از «خزانه» این گروه خارج کردند و پیش از این نیز از طریق فروش زمینها و منازل ساکنان ادلب و همچنین فروش آثار باستانی سوریه مبالغ مالی زیادی به دست آورده بودند.

به گفته این منابع، شماری از عناصر کلاه سفید نیز هفته گذشته توانستند به ترکیه فرار کنند. این افراد پیش از فرار ۵۰۰ هزار دلار را که به این گروه از سمت یک کشور غربی به عنوان کمک مالی رسیده بود، سرقت کرده بودند.

منابع خبری دوشنبه (روز گذشته) اعلام کردند که جبهه النصره و گروههای تروریستی «الحزب الترکستانی و داعش» در استان ادلب دست به انتقال تجهیزات نظامی و اعزام نیرو زده‌اند.

النصره تجهیزات نظامی به جبهه «سهل الغاب» واقع در استان حماه و ریف شمال شرقی لاذقیه ارسال کرد و این مسئله با هماهنگی و همکاری عناصر الحزب الترکستانی وارد این مناطق شد.

جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) همچنین شماری از نیروهای موسوم به رنجبر خود را به این مناطق اعزام کرد که تروریستهای چچنی، ازبک و بلژیکی بودند.

داعش نیز بیش از ۵۰۰ نفر از عناصر خود به جبهه سهل الغاب اعزام کرد.

ظاهرا ارسال این  حجم از تجهیزات و اعزام این تعداد نیرو، پس از شنیده شدن خبرهایی صورت گرفته است که از نیت ارتش سوریه برای آغاز عملیات علیه تروریستها در سهل الغاب و شمال شرق لاذقیه حکایت دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها