بحران سیاسی بلژیک وارد مرحله جدیدی می شود

بحران سیاسی بلژیک وارد مرحله جدیدی می شود
يکشنبه 18 آذر 1397 - 20:50

به دنبال خروج ملی گرایان فلاندر از ائتلاف حاکم، شارل میشل نخست وزیر بلژیک اعلام کرد که به کار دولت خود پایان خواهد داد.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، وزیران ملی گرای فلاندر از حزب «اتحاد جدید فلاندر» (N-VA) به علت اختلاف بر سر پیمان مهاجرتی سازمان ملل متحد، از دولت ائتلافی استعفاء کردند.

پادشاه بلژیک پس از دیدار با شارل میشل استعفای وزرای کشور، دارایی، دفاع و مهاجرت را پذیرفت. به این ترتیب دولت شارل میشل از این پس دولت اقلیت (بدون اکثریت پارلمانی) خواهد بود.

کناره گیری ملی گرایان فلاندر از دولت بلژیک در اعتراض به برنامه سفر شارل میشل به مغرب برای تائید پیمان مهاجرتی سازمان ملل صورت می گیرد.

دولت بلژیک در حالی اکثریت پارلمانی خود را از دست می دهد که تنها پنج ماه تا برگزاری انتخابات پارلمانی جدید باقی مانده است.کابینه بلژیک شنبه شب برای حل اختلافات تشکیل جلسه داده بود اما اعضای ائتلاف حاکم در نهایت موفق به حفظ ائتلاف نشدند.

استعفای کابینه بلژیک در حالیست که روز گذشته جلیقه زردهای بلژیک خواستار کناره گیری نخست وزیر این کشور شده بودند. تظاهرات روز یکشنبه در بروکسل به درگیری با پلیس ضد شورش منجر شد.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده، بیش از 80 تظاهر کننده توسط نیروهای پلیس بازداشت شده اند. بیشتر معترضان در نزدیکی پارک سلطنتی بین محله نهادهای اروپایی و پارلمان بلژیک تجمع کرده و با نیروهای پلیس درگیر شده اند.

پلیس با شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از ماشین‌های آب‌پاش تظاهرکنندگان را متفرق کرد و همه مسیر‌های منتهی به منطقه نهادهای اتحادیه اروپا در میدان 'شومان' را مسدود کرد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها