نماینده فلسطین درمورد انتقال سفارت استرالیا هشدار داد

نماینده فلسطین درمورد انتقال سفارت استرالیا هشدار داد
سه شنبه 20 آذر 1397 - 12:21

نماینده فلسطین در کانبرا با دیدگاه دولت اسکات موریسون با هرنوع مصالحه برای یافتن جایگزین یا انتقال سفارت استرالیا در اراضی اشغالی به بیت المقدس مخالفت کرد و در مورد عواقب اقدامات احتمالی در این زمینه به کانبرا هشدار داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش رسانه های استرالیایی 'عزت صلاح عبدالهادی' نماینده فلسطین در استرالیا که به عنوان سفیر غیررسمی فلسطین دراین کشور شناخته می شود، در آستانه شروع بررسی مجلس نمایندگان استرالیا در مورد تصمیم اسکات موریسون گفت : فلسطین نباید بهای اقدامات سیاسی دولت اسکات موریسون را پرداخت کند.

پارلمان استرالیا قرار است تصمیم اسکات موریسون در باره انتقال احتمالی سفارت این کشور به بیت المقدس را مورد بررسی قرار دهد.

موریسون پس از انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس اعلام کرد که استرالیا نیز موضوع انتقال سفارتش در اراضی اشغالی را مورد بررسی قرارمی دهد.

اظهارات نماینده فلسطینیان پس از آن مطرح شد که روزنامه گاردین استرالیا گزارش داد دولت اسکات موریسون دو گزینه را در این زمینه مطرح کرده است اول اینکه یک دفتر کوچک تر یا کنسولگری در غرب اورشلیم افتتاح شود در حالی که سفارت در تل آویو باقی بماند.

گزینه دیگر پیشنهادی اسکات موریسون به مجلس نمایندگان استرالیا این است که استرالیا بیت المقدس را به عنوان محل سفارتش به رسمیت بشناسد اما این انتقال در آینده انجام شود.

اظهارات موریسون در مورد احتمال انتقال سفارت استرالیا از تل آویو به بیت المقدس تاکنون با واکنش های شدید داخلی و خارجی روبه رو شده است.

علاوه بر مالزی و اندونزی، نمایندگان سیاسی بیش از 13 کشور مقیم استرالیا از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا نیز نسبت به تصمیم اعلام شده کانبرا برای انتقال سفارت، به طور رسمی اعتراض کرده اند.

ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی و جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی در مهرماه امسال در حاشیه اجلاس آسه آن در نشست های جداگانه با موریسون دیدار و در مورد فلسطین با وی گفت وگو کرده اند.

ماهاتیر محمد تصمیم نخست وزیر استرالیا در مورد انتقال سفارت این کشور در اراضی اشغالی را غیر مفید دانسته و آن را عامل رشد تهدیدات در این منطقه عنوان کرد.

جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی نیز که هدایت بزرگترین کشور جهان اسلام را بر عهده دارد، حمایت استرالیا از فلسطین خواستار شده است.

همچنین تصمیم موریسون در مورد فلسطین درتبعیت کورکورانه از آمریکا، با مخالفت تعداد زیادی از سیاستمداران، نمایندگان مجلس و شخصیت های مهم سیاسی و اجتماعی این کشور نیز رو به رو شده است.

به نوشته گاردین استرالیا، عزت عبدالهادی به عنوان رئیس هیات فلسطینی در استرالیا امروز سه شنبه و پیش از شروع بررسی احتمال این انتقال در مجلس استرالیا گفت: حکومت ملی فلسطین کاملا با انتقال سفارت مخالف است و از هیچ یک از گزینه های یاد شده حمایت نمی کند.

وی با بیان اینکه درک نمی کند که چرا فلسطینی ها باید هزینه تصمیم موریسون را بدهند، افزود: حتی ایجاد یک کنسولگری در بیت المقدس به معنای مشروعیت دادن به اشغال غیر قانونی آن است .

صالح عبدالهادی گفت : تنها موضع باید شناسایی و حمایت کشور مستقل فلسطین باشد.

استرالیا از متحدان اصلی آمریکا اخیرا آشکارا مواضع طرفدار رژیم صهیونیستی را در چندین قطعنامه سازمان ملل متحد درمورد صهیونیست ها داشته است.

اما موریسون امروز پس از آنکه عبدالهادی تصمیم وی را عمیقا ناخوشایند دانست ، اعلام کرد که پیشنهادی که در مورد فلسطین داده ممکن است عملی شود.

عبدالهادی همچنین هشدار داد که دولت استرالیا باید عواقب هر نوع اقدام عملی در خصوص انتقال سفارت به بیت المقدس را مورد بررسی قرار دهد.

پربیننده ترین خبرها