احداث 8 مقر نظامی جدید آمریکا در نزدیکی مرزهای مشترک عراق و سوریه

احداث 8 مقر نظامی جدید آمریکا در نزدیکی مرزهای مشترک عراق و سوریه
سه شنبه 20 آذر 1397 - 13:29

یکی از فرماندهان الحشد الشعبی عراق از احداث هشت مقر نظامی جدید برای نیروهای آمریکایی در مناطقی واقع در نزدیکی مرزهای مشترک عراق و سوریه خبر داد.

العالم _ عراق

سازمان الحشد الشعبی عراق، دوشنبه (امروز 10 دسامبر) از باز شدن هشت مقر جدید برای نیروهای آمریکایی در استان الانبار و اهداف پشت پرده این اقدام، خبر داد.

«قاسم مصلح» از فرماندهان الحشد الشعبی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» اظهار داشت: آمریکایی‌ها مقرهایی در «القائم»، جاده بین‌المللی، بین «الرطبة» و منطقه 160 و نیز بین تقاطع الولید و الرطبة، ایجاد کرده‌اند و تنها در القائم و الرطبة، چهار مقر جدید احداث کرده‌اند.

وی افزود که آمریکایی‌ها با این اقدام، غرب و جنوب الرطبة را تحت کنترل خود درآورده‌اند و این منطقه برای ما اکنون، خطرناک‌ترین منطقه به شمار می‌رود. به ویژه که تاکنون هیچ احدی وارد جنوب الرطبة نشده و آن را پاکسازی نکرده است و نیز به دلیل وجود آمریکایی‌ها در این منطقه، هسته‌های خاموش داعش به راحتی در آن آمد و شد می‌کنند.

مصلح تصریح کرد: هدف از حضور آمریکایی‌ها در این منطقه، سیطره کامل بر این منطقه گازی و نفتی است زیرا میدان‌های گازی و نفتی در این منطقه وجود دارد. هدف دیگر آمریکایی‌ها سیطره بر اقتصاد این منطقه و نیز در دست کنترل داشتن جاده بازرگانی در این منطقه است.

یک مقام مسئول عراق، نیز دیروز اعلام کرد که نیروهای آمریکایی، یک مقر جدید در استان الانبار برای خود ایجاد کرده است و با این اقدام به راحتی بر صحرای غربی واقع میان دو استان الانبار و نینوی در غرب عراق سلطه یافته است.

«فرحان محمد الدلیمی» عضو شورای استانداری الانبار در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان نیز گفت: نیروهای آمریکایی به طور ناگهانی، شمال نهر فرات واقع در نزدیکی منطقه «الرمانة» در شهرستان القائم به طرف نوار مرزی مشترک با سوریه را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

وی افزود: این استقراری نیروهای آمریکایی در این مقر جدید به منزله سیطره کامل این نیروها بر صحرای رابط میان دو استان الانبار و نینوی است.

الدلیمی تاکید کرد: نوار مرزی با سوریه تا مناطق صحرایی مشترک میان دو استان الانبار و نینوی، تاکنون شاهد نفوذ شمار زیادی از عناصر داعش بوده است. احداث یک مقر جدید برای نیروهای آمریکایی در این منطقه، موجب می‌شود تا شهروندان عراقی به راحتی در این مناطق تردد نکنند زیرا آنها موانع زیادی به بهانه تامین امنیت این مقر ایجاد خواهند کرد.

مقامات عراقی از چند ماه پیش بر شمار نیروهای نظامی و امنیتی و الحشد الشعبی در نزدیکی مرزهای مشترک عراق و سوریه افزوده‌اند تا مانع بازگشت تروریست‌های داعش به خاک کشورشان شوند.

فارس

پربیننده ترین خبرها