دیمیستورا با نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه در ژنو دیدار می کند

دیمیستورا با نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه در ژنو دیدار می کند
جمعه 23 آذر 1397 - 21:42

رویترز گزارش داد که دیمیستورا با نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه در ژنو هفته آینده درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه دیدار خواهد نمود. 

العالم - سوریه

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد «استفان دی‌میستورا»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اوایل هفته آینده (که از دوشنبه آغاز می‌شود) با نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه دیدار خواهد کرد.

به نوشته رویترز، دی‌میستورا در این دیدار که در ژنو برگزار خواهد شد درباره تشکیل کمیته قانون اساسی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

«سلیم الخطیب»، نماینده مخالفان دولت سوریه روز پنجشنبه گفته بود وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه قرار است در روزهای هجدهم و نوزدهم ماه میلادی جاری (دسامبر) در ژنو سوئیس دور هم جمع شوند و تشکیل این کمیته را اعلام کنند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز امروز با بیان اینکه لیست اعضای کمیته بازنویسی قانون اساسی سوریه تقریبا کامل شده، گفت احتمالا در اوایل سال آینده میلادی (2019) اولین نشست آنها برگزار می‌شود.

لاوروف همچنین افزود که ایران، ترکیه و روسیه بر آماده بودن تقریبی لیست اعضای کمیته قانون اساسی سوریه تفاهم دارند.

کشورهای تضمین کننده آتش بس سوریه و برخی از معارضان در کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه موسوم به نشست سوچی روسیه بر سر تشکیل کمیته بازبینی قانون اساسی در این کشور توافق کردند.

این کمیته قرار است متشکل از ۱۵۰ نفر باشد؛ ۵۰ نفر از معارضان، ۵۰ نفر از دولت سوریه و ۵۰ تن دیگر نیز شامل افرادی خواهد بود که سازمان ملل آن‌ها را معرفی خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها