اتحادیه عرب،تصمیم استرالیا درباره قدس اشغالی را محکوم کرد

اتحادیه عرب،تصمیم استرالیا درباره قدس اشغالی را محکوم کرد
شنبه 24 آذر 1397 - 19:50

اتحادیه عرب، تصمیم استرالیا را برای انتقال سفارتش به قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی محکوم کرد و آن را ناقض تمامی قطعنامه های شورای امنیت دانست.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش روزنامه مصری "اخبار الیوم"، «سعید ابوعلی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی گفت: استرالیا با تصمیم آشکارا از مواضع و سیاست های رژیم صهیونیستی حمایت کرده و مسئولان این رژیم را به استمرار تجاوزات خود علیه ملت فلسطین و نقض ابتدایی‌ترین حقوق آنان تشویق می کند.
او با غیرمسئولانه خواندن تصمیم استرالیا افزود: این اقدام ضمن نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان، احساسات همه مسلمانان جهان را جریحه دار کرد.
وی همچنین تاکید کرد: اتحادیه عرب با جدیت پیگیر این تصمیم استرالیا بوده و قطعا شاهد تأثیرات منفی آن بر روابط اتحادیه عرب با این کشور خواهیم بود.
ابوعلی در پایان گفت: اتحادیه عرب تاکنون بارها موضع ثابت خود درباره قدس را اعلام و درباره عواقب تصمیمات غیرمعقولانه در باره انتقال سفارت هشدار داده است.
به گزارش ایرنا، «اسکات موریسون» نخست ‌وزیر استرالیا امروز شنبه اعلام کرد که سفارت خود را به قدس غربی انتقال خواهد داد.
با این حال وی از جا به ‌جایی سریع سفارت استرالیا از تل‌آویو به قدس اشغالی اجتناب کرد و مدعی شد: اگرچه چشم‌ انتظار چنین اقدامی هستیم اما آن را به زمان مقتضی موکول می‌کنیم.
موریسون اعلام کرد دولت استرالیا یک دفتر تجاری و نظامی در قدس دایر خواهد کرد و همچنین به دنبال محلی مناسب برای انتقال سفارت در آینده خواهد گشت.
وی در سخنرانی روز شنبه خود گفت: با تصمیم دولت، استرالیا اکنون غرب قدس را به عنوان محل کنست (پارلمان اسرائیل) و بسیاری از موسسات دولتی به رسمیت می‌شناسد.
ایده انتقال سفارت استرالیا به بیت المقدس در اکتبر( مهرماه 97) همزمان با برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان استرالیا در ایالت ونتورث که بیش از 12 درصد آن یهودی هستند، مطرح شد.
موریسون با این اقدام درصدد بود تا آرای این ایالت را به حزب خود اختصاص دهد اما با پیروزی یک نماینده مستقل، وی در این زمینه با شکست مواجه شد.
اکنون مخالفان موریسون می گویند وی منافع فلسطین را قربانی منافع حزبی خود کرده است.
حتی زمانی که موریسون دو ماه قبل از احتمال انتقال سفارت استرالیا از تل آویو به بیت المقدس خبر داده بود؛ بسیاری از کشورهای اسلامی با ان مخالفت کردند.
علاوه بر مالزی و اندونزی، نمایندگان سیاسی بیش از 13 کشور مقیم استرالیا از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا نیز نسبت به تصمیم اعلام شده کانبرا برای انتقال سفارت، به طور رسمی اعتراض کرده اند.

پربیننده ترین خبرها