منابع کردی مدعی شدند؛

هشدار آمریکا به معارضان سوریه درباره شرکت در عملیات ترکیه

هشدار آمریکا به معارضان سوریه درباره شرکت در عملیات ترکیه
يکشنبه 25 آذر 1397 - 10:36

منابع کردی مدعی شد که مقام‌های آمریکایی به مخالفان سیاسی و نظامی دولت سوریه درباره مشارکت در عملیات نظامی ترکیه در شمال این کشور علیه شبه نظامیان کرد هشدار داده است.

العالم- سوریه

برخی منابع مدعی شدند که دولت آمریکا مخالفان دولت سوریه را تهدید به مقابله مستقیم کرده است.

شبکه تلویزیونی «روودآو» منطقه کردستان عراق شامگاه شنبه (۲۴ آذر) مدعی شد که مقام‌هایی در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به «هیأت ملی نیروهای انقلابی و اپوزیسیون سوریه» و گروهک «ارتش آزاد» پیامی با این مضمون ارسال کرده است که در صورت مشارکت در هر عملیات نظامی ترکیه در کرانه خاوری رودخانه فرات به صورت مستقیم با پاسخ واشنگتن مواجه خواهند شد.

بر اساس ادعای این شبکه، مقام‌های آمریکایی گفته‌اند: «مشارکت ائتلاف یا ارتش آزاد به هر صورتی در عملیات [ترکیه] یعنی حمله به ایالات متحده آمریکا و نیروهای ائتلاف [بین‌المللی ضد داعش] که منجر به درگیری مستقیم با آن‌ها خواهد شد».

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا که در سال ۲۰۱۴ برای مقابله ادعایی با گروه تروریستی داعش شکل گرفت، طی سال‌های گذشته از شبه نظامیان کرد سوری حمایت کرد و این شبه نظامیان توانستند مناطق زیادی را از داعش گرفته و اشغال کنند.

دولت ترکیه بارها از آمریکا خواسته به تسلیح شبه نظامیان کرد و حمایت از آن‌ها در شمال سوریه پایان دهد، ولی واشنگتن به این حمایت‌ها ادامه داده و ده‌ها کامیون و سلاح برای آن‌ها ارسال کرده است.

دولت ترکیه چهارشنبه (۲۱ آذر) از زبان رئیس جمهور خود از آغاز عملیات نظامی علیه شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا در شرق فرات خبر داد.

شبه نظامیان کرد سوریه که تجربه عملیات ارتش ترکیه علیه خودشان را در منطقه عفرین دارند، امروز از دولت سوریه برای مقابله با این عملیات درخواست کمک کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها