هشدار کره‌شمالی درباره تشدید تحریم‌های آمریکا

هشدار کره‌شمالی درباره تشدید تحریم‌های آمریکا
دوشنبه 26 آذر 1397 - 08:18

کره‌شمالی آمریکا را به دلیل وضع تحریم‌های جدید بر ضد پیونگ‌یانگ تقبیح کرد و هشدار داد نگرش واشینگتن می‌تواند «مسیر خلع سلاح هسته‌ای را برای همیشه در شبه‌جزیره کره مسدود کند.»

العالم- آسیا

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه پس از آنکه فعل و انفعالات دیپلماتیک سرانجام در ماه ژوئن به ملاقات دونالد ترامپ -- رئیس‌جمهور آمریکا -- و کیم جونگ-اون -- رهبر کره‌شمالی -- در سنگاپور منجر شد، ادامه مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ با بن‌بست مواجه شده است.

رهبران دو کشور در این نشست توافقی مبهم را درباره خلع سلاح هسته‌ای امضا کردند؛ اما پس از آن اختلافات میان ترامپ و رهبر کره‌شمالی درباره معنای آن تشدید شد.
حالا پیونگ‌یانگ مایل است تحریم‌ها برچیده شود و تأکید واشینگتن درباره خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی را «رفتاری گانگستری» می‌داند؛ درحالی‌که واشینگتن مصر است تا «خلع سلاح نهایی و کاملاً تأییدشده» کره‌شمالی، تحریم‌ها را بر ضد این کشور حفظ کند. واشینگتن هفته 3 مقام ارشد کره‌شمالی را به فهرست تحریم‌های حقوق بشری خود اضافه کرد.
در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی "کی‌سی‌ان‌ای" آن را منتشر کرده آمده است ترامپ به کرات تمایل خود را برای بهبود روابط با پیونگ‌یانگ ابراز داشته است؛ اما وزارت خارجه آمریکا «مصر است روابط کره‌شمالی و آمریکا را به شرایط سال قبل بازگرداند که تبادل آتش از ویژگی‌های آن دوران بود.»
در این بیانیه آمده است: «استفاده از تحریم و فشار برای وادار کردن ما به کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای بزرگترین محاسبه اشتباه است و می‌تواند مسیر خلع سلاح هسته‌ای را برای همیشه در شبه‌جزیره کره مسدود کند.»
انتظار می‌رود رهبران دو کشور سال آینده میلادی بار دیگر و برای افزایش امیدها درخصوص دستیابی به توافقی جامع‌تر ملاقات کنند.

پربیننده ترین خبرها