دادگاه عالی اداری عراق حکم «العبادی» برای برکناری «فالح الفیاض» را لغو کرد+ سند

دادگاه عالی اداری عراق حکم «العبادی» برای برکناری «فالح الفیاض» را لغو کرد+ سند
سه شنبه 27 آذر 1397 - 12:46

پس از اینکه دادگاه فدرال عراق اواخر مهر ماه حکم نخست وزیر پیشین این کشور برای برکناری فالح الفیاض از همه سمت‌هایش را لغو کرد، دادگاه عالی اداری این کشور هم این حکم را ملغی اعلام کرد.

العالم - عراق

دفتر «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد که دادگاه عالی اداری این کشور با صدور حکمی، دستور «حیدر العبادی» نخست وزیر سابق این کشور را لغو کرد.

دفتر نخست‌وزیری عراق اوایل شهریور ماه گذشته اعلام کرده بود که «فالح الفیاض با توجه به تمایلش برای ورود به فعالیت سیاسی و حزبی که طبق قانون اساسی با ماموریت مسئولان امنیتی تعارض دارد، از سمت مشاور امنیت ملی و ریاست الحشد الشعبی و ریاست دستگاه امنیتی کنار گذاشته است».

شبکه خبری «السومریه» به نقل از دفتر الفیاض گزارش داد که دادگاه اداری عراق تصمیم گرفته است که الفیاض را به منصبهایش بازگرداند و او را ملزم به ادامه فعالیتهاش به عنوان مشاور امنیت ملی دولت عراق، رئیس الحشد الشعبی و رئیس شورای امنیت ملی کند.

حکم دادگاه اداری عراق

دادگاه فدرال عراق نیز 23 مهر ماه گذشته دستور العبادی برای برکناری فالح الفیاض از همه سمت‌هایش را لغو کرده بود.

دادگاه فدرال اعلام کرده بود: «از آنجایی که خواهان، مسئول چند دستگاه امنیتی است که ترک مسئولیت آن موجب بی‌ثباتی این دستگاه‌ها در سایه شرایط امنیتی و تهدیدهای تروریستی می‌شود و آینده امنیت کشور را تهدید می‌کند بر اساس ماده ۸۳ قانون مدنی سال ۱۹۶۹ دادگاه به اتفاق آرا، دستور توقف اجرای تصمیم شماره ۲۸۶ تاریخ ۳۰/اوت/ ۲۰۱۸ دفتر نخست وزیری عراق را تا زمان صدور دستور قطعی دادگاه صادر می‌کند».

در همین راستا، «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» عراق به تازگی اعلام کرد که الفیاض نامزد عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق برای تصدی وزارت کشور است.

العامری همچنین تأکید کرد که ادعای برخی از افراد را نمی‌پذیرند که مدعی هستند الفیاض از سوی برخی از کشورهای خارجی نامزد وزارت کشور شده است تا برنامه‌های آنان را در داخل عراق اجرایی کند.

«نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولت قانون» نیز اعلام کرد که این ائتلاف اجازه نخواهد داد کسی جایگزین فالح الفیاض شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها