نیویورک‌تایمز:

فیسبوک اجازه دسترسی بیشتری به اطلاعات خصوصی کاربران داده است

فیسبوک اجازه دسترسی بیشتری به اطلاعات خصوصی کاربران داده است
چهارشنبه 28 آذر 1397 - 08:18

یک روزنامه آمریکایی بر اساس اسنادی که به دست آورده نوشت که فیسبوک اجازه دسترسی به اطلاعات خصوصی افراد را بیش از آنکه می‌دانستیم به شرکت‌های فناوری داده است.

العالم - گوناگون

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که بر اساس مصاحبه‌ها و اسناد داخلی، فیسبوک به شرکت‌های فناوری نظیر مایکروسافت، آمازون و نفلیکس اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران را به شیوه‌ای که پیش از آن منتشر نکرده، داده است.

این روزنامه به مصاحبه‌ها و صدها سند از رسانه‌های اجتماعی استناد کرده که نشان می‌دهد این شرکت به موتور جستجوگر بینگ مایکروسافت اجازه داده تا نام دوستان کاربران فیسبوک را بدون اجازه رؤیت کند. همچنین به شرکت‌های نتفلیکس و اسپوتیفای اجازه داده تا پیام‌های شخصی کاربران را خوانده و به شرکت آمازون اجازه دسترسی به نام کاربران و اطلاعات تماس آنها را داده است.

توافق فیسبوک با شرکت‌های فناورانه با بیش از 150 شرکت بوده که بخش عمده‌ای از آنها در زمینه فناوری و سایت‌های خرده فروشی آنلاین فعال هستند.

بسیاری از این توافق‌ها تا اواخر سال 2017 و برخی از آنها نیز تا همین سال جاری نیز فعال بوده‌اند.

"استیو ساترفیلد" مدیر سیاست عمومی و حریم خصوصی فیسبوک در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز مدعی شده که هیچکدام از این ترتیبات توافق حریم خصوصی کاربران را نقض نکرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها