آمریکا در سال 2019 در چه مناطقی آغازگر جنگ خواهد بود؟ ایران، چین یا کره‌شمالی؟

آمریکا در سال 2019 در چه مناطقی آغازگر جنگ خواهد بود؟ ایران، چین یا کره‌شمالی؟
چهارشنبه 28 آذر 1397 - 09:49

مرکز شورای روابط خارجی آمریکا که مقر آن در نیویورک قرار دارد در گزارش جدید خود به مهمترین مناظعات رخ‌داده در سال جاری میلادی اشاره کرد که می‌توانند در سال 2019 به بحران‌هایی تمام‌عیار تبدیل شوند.

العالم- آمریکا

به گزارش العالم به نقل از نیوزویک-- بر اساس این گزارش، درحالی‌که نبرد آمریکا بر ضد آنچه تروریسم می‌نامد وارد هجدهمین سال خود می‌شود، در سال 2019 احتمال بروز تنش‌های جدید در شبه‌جزیره کره پس از شکست مذاکرات مرتبط با خلع سلاح هسته‌ای، یک منازعه نظامی میان ایران و آمریکا و یا یکی از متحدانش، و یک درگیری نظامی میان چین و یکی از کشورهای جنوب‌شرقی آسیا (برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام) بالاتر از سطح متوسط پیش‌بینی شده است.
در این گزارش آمده است در سال 2018 تنش‌ها میان آمریکا و چین در دریای چین جنوبی تشدید شد. همچنین واشینگتن در این سال با خروج از توافق هسته‌ای، بر منازعاتش با ایران افزود.
همچنین درحالی‌که به نظر می‌رسید پس از نشست رهبران آمریکا و کره‌شمالی در سنگاپور تنش‌ها میان واشینگتن و پیونگ‌یانگ رو به کاهش است، به نظر می‌رسد منازعات مرتبط با خلأ سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره همچنان یکی از مباحث مهم در سال 2019 باشد.

پربیننده ترین خبرها