مسئول سوری: اتحادیه اروپا با دنباله‌روی از آمریکا شریک ریختن خون مردم سوریه است

مسئول سوری: اتحادیه اروپا با دنباله‌روی از آمریکا شریک ریختن خون مردم سوریه است
سه شنبه 27 آذر 1397 - 18:27

معاون وزیر خارجه سوریه در دیدار با وزیر حمل و نقل سابق فرانسه از نقش مخرب اتحادیه اروپا در بحران سوریه به شدت انتقاد کرد.

العالم - سوريه

«تیری ماریانی» وزیر حمل و نقل سابق و نماینده پیشین پارلمان فرانسه به همراه یک هیئت به سوریه سفر کرد.

ماریانی و هیئت همراهش ظهر امروز سه‌شنبه به دیدار «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه رفتند و وضعیت این کشور را در سطح منطقه و اروپا بررسی کردند.

سوسان در جریان این دیدار تأکید کرد که محاسبات غرب در سوریه به فضل ایستادگی ملت و نیروهای مسلح این کشور بر هم خورده است.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از سوسان گزارش داد که هدف مداخلات کشورهای توطئه‌گر علیه سوریه این بوده است که وضعیت سوریه را پیچیده و مدت زمان این بحران را طولانی کنند؛ «مسئله‌ای که همیشه به سود گروههای تروریستی است».

وی همچنین اظهار داشت که جانفشانی مردم سوریه روشنترین نمود پایبندی آنان به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه بود و این مردم امروز بر استقلال تصمیم ملی خود و مقابله با همه مداخلات خارجی در امورشان مصمم‌تر هستند.

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه آینده سوریه منحصرا یک مسئله سوری است، خاطر نشان کرد که دنباله‌روی اتحادیه اروپا از سیاستهای آمریکا، استقلال آن را از بین برده و باعث شده است که در عرصه بین‌المللی به حاشیه رانده و بر شکستهای داخلی و خارجی آن افزوده شود.

سوسان همچنین ادامه داد که اقدامات یکجانبه و غیر قانونی که اتحادیه اروپا به سوریه تحمیل کرد، باعث شده که این اتحادیه شریک ریخته شدن خون مردم سوریه و افزایش درد و رنج آنان شود و اعتبار ارزشهایی که مدعی آن بود، از بین برود.

ماریانی نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به سوریه پس از پیروزی دمشق در برابر گروههای تروریستی، ابراز امیدواری کرد که سوریه از این مشکلات خارج و امنیت و ثبات در آن برقرار خواهد شد و مانند گذشته الگوی همزیستی خواهد بود.

وی ضمن انتقاد از سیاستهای ناکارآمد غرب، گفت که این سیاستها باعث بحرانهای اجتماعی و اقتصادی و کمرنگ شدن نقش و کارآیی آن در عرصه بین‌الملل شده است.

ماریانی در پایان تأکید کرد که اتحادیه اروپا باید روش جدیدی در خصوص وضعیت سوریه در پیش بگیرد و تحریمهای تحمیلی علیه این کشور را لغو کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها