رایزنی کشورهای عربی درباره لغو تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب

رایزنی کشورهای عربی درباره لغو تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب
چهارشنبه 28 آذر 1397 - 17:22

یک منبع وابسته به دفتر ریاست جمهوری تونس از هماهنگی میان برخی کشورهای عربی از جمله تونس و الجزایر برای ارائه پیشنهادی با هدف لغو تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب خبر داد.

العالم تونس

این منبع افزود: الباجی قائد السبسی رئیس جمهوری تونس در نشست سران اقتصادی عرب در لبنان درباره دعوت از رئیس جمهوری سوریه برای شرکت در نشست سران عرب در تونس که ماه مارس آینده برگزار می شود، رایزنی هایی صورت می گیرد.

این خبرها در حالی منتشر شده است که آمادگی ها و مقدماتی برای برگزاری چهارمین دور نشست توسعه اقتصادی و اجتماعی سران عرب که ماه ژانویه برای اولین بار در بیروت برگزار می شود، درحال انجام شدن است.

این در حالیست که گروه های سیاسی درباره دعوت رسمی از سوریه برای حضور در نشست سران عرب به شدت اختلاف نظر دارند.

«خمیس الجهیناوی» وزیر امور خارجه تونس دیروز در گفت و گو با رادیو «موزاییک اف – ام»،گزارش های منتشر شده درباره دعوت از بشار اسد برای حضور در نشست سران عرب در تونس در مارس 2019 را رد کرد.

الجهیناوی تصریح کرد: تصمیم گیری درباره سوریه بعد از نشست روسای عرب در این نشست صورت می گیرد و آن ها تصمیم گیرنده اند، نه تونس.

در این حال، یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه سوریه، خبرهای منتشره درباره سفر ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه به تونس در چند روز آینده را رد کرد.

پربیننده ترین خبرها