جنبش «جهاد اسلامی» مواضع بحرین در قبال قدس اشغالی را محکوم کرد

جنبش «جهاد اسلامی» مواضع بحرین در قبال قدس اشغالی را محکوم کرد
چهارشنبه 28 آذر 1397 - 18:51

جنبش فلسطینی «جهاد اسلامی»، مواضع دولت بحرین در حمایت از اظهارات نخست‌وزیر استرالیا در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت که قدس پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین با صدور بیانیه‌ای به مواضع حمایتی وزیر خارجه بحرین از اظهارات نخست‌وزیر استرالیا درباره قدس اشغالی واکنش نشان داد.

جنبش فلسطینی ضمن محکوم کردن اظهارات وزیر خارجه بحرین اعلام کرد که مواضع منامه در این خصوص «تعرض به اصول امت عربی و اسلامی است.»

به گزارش المیادین، در ادامه این بیانیه آمده است که «قدس شهر یکپارچه و پایتخت ابدی فلسطین بود و باقی خواهد ماند.»

جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد که مواضع دولت بحرین به تلاش‌ها برای بیداری و وحدت مواضع امت عربی در این شرایط حساس، لطمه وارد می‌کند.

«خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین اواسط هفته جاری، در حمایت از مواضع استرالیا مدعی شده بود که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به خواسته‌های فلسطینیان لطمه نمی‌زند.

وزیر خارجه بحرین محکوم کردن اقدام استرالیا را سخنی غیرمسئولانه خواند و افزود: موضع استرالیا علیه خواسته‌های فلسطینیان که اولین آنها قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین است، نبوده و همچنین خلاف طرح صلح اتحادیه عرب نیست.

اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا اخیرا اعلام کرد که کشورش اکنون قدس غربی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد، اما انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس هرگز پیش از دستیابی به راه حلی مسالمت‌آمیز انجام نخواهد شد.

نخست‌وزیر استرالیا در اکتبر گذشته نیز برای انتقال سفارت کشورش به قدس غربی اعلام آمادگی کرده بود.

اقدام استرالیا پس از آن انجام می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در سال 2017 قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و ماه می 2018 (24 اردیبهشت 1397)، طی مراسمی، سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس غربی منتقل شد.

اصطلاح قدس غربی و شرقی از زمانی به وجود آمد که رژیم صهیونیستی در جنگ 1948 (سال اشغال فلسطین) بخش‌های غربی قدس را به اشغال خود در آورد و بقیه قسمت‌های قدس تحت کنترل اردن ماند.

در جنگ شش روزه میان چند کشور عربی و رژیم صهیونیستی، تل‌آویو بخش‌های باقی‌مانده از قدس (قدس شرقی) را نیز اشغال کرد.

سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در بیانیه استقلال فلسطین در سال 1988 اعلام کرد قدس شرقی را پایتخت دولت مستقل فلسطین می‌داند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز در قطعنامه 478 این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و تصاحب قدس شرقی را غیرقانونی دانست اما رژیم صهیونیستی تا کنون به این موضوع بی‌اعتنا بوده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها