هشدار هند به پاکستان درباره دخالت در امور داخلی دهلی نو

هشدار هند به پاکستان درباره دخالت در امور داخلی دهلی نو
جمعه 30 آذر 1397 - 10:38

راویش کومار سخنگوی وزارت امور خارجه هند در واکنش به اظهارات عمران خان نخست وزیر پاکستان در ارتباط با کشته شدن 7 غیر نظامی در کشمیر گفت: اسلام آباد به جای دخالت در امور داخلی کشور های همسایه باید مشکلات خود را حل کند.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش نشریه "تایمز او ایندیا"، سخنگوی وزارت امور خارجه هند افزود: پاکستان هیچ اقدامی در مقابل گروه های تروریستی که در خاک این کشور فعال هستند انجام نمی دهد و اینگونه اظهارات از سوی اسلام آباد نشان دهنده عدم صداقت و رویکرد دوگانه این کشور است.
وی تصریح کرد: ما بارها از پاکستان خواسته ایم تا جلوی استفاده از خاک این کشور علیه هند را بگیرد و فعالیت گروه های تروریستی را متوقف کند. اما اسلام آباد هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.
نخست وزیر پاکستان کشته شدن شبه نظامیان در جریان درگیری های منطقه پلواما واقع در جنوب کشمیر را محکوم و تهدید کرد که این مساله را در سازمان ملل متحد مطرح می کند.
بر اثر درگیری های روز شنبه در منطقه پلواما واقع در جنوب کشمیر 10 نفر کشته و 15 نفر دیگر مجروح شدند.
یک مقام پلیس گفت: صبح روز شنبه نیروهای امنیتی با چند شبه نظامی در منطقه پلواما درگیر شدند. پس از این حادثه مردم محلی در محل حاضر شده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند. در این درگیری 7 غیر نظامی کشته و 15 معترض دیگر مجروح شدند.
وی افزود: همچنین در درگیری مسلحانه نیروهای امنیتی هند با شبه نظامیان، 3 شبه نظامی و یک نیروی نظامی هند کشته شدند.
کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال 1989 میلادی بیش از 68 هزار کشته برجای گذاشته است.
تنش میان هند و پاکستان از دو سال گذشته به علت خشونت های کشمیر و حمله شبه نظامیان به پایگاه ارتش در شمال هند افزایش یافته است.
این تنش ها پس از حمله شبه نظامیان به پایگاه ارتش هند در شهر اوری و کشته شدن 19 سرباز هندی و همچنین عملیات انتقام جویانه هند علیه پایگاه های شبه نظامیان در خاک پاکستان در کشمیر تشدید شده است.
به گزارش ایرنا، هند پاکستان را حامی تروریسم و گروه های شبه نظامی ضد هند می داند، اما پاکستان همواره نقش خود را در حملات تروریستی علیه هند رد کرده است.
از سوی دیگر پاکستان هند را به ایجاد ناآرامی در استان بلوچستان این کشور متهم کرده است.
بخشی از کشمیر د رخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قراردارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947میلادی تاکنون است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها