حزب حاکم تونس خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد

حزب حاکم تونس خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد
جمعه 30 آذر 1397 - 14:30

حزب ندای تونس (حزب حاکم ) با تاکید بر ضرورت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، اعلام کرد «الباجی قاید السبسی » رئیس جمهوری این کشور در حال مشورت با کشورهای دوست است تا از«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه برای حضور در نشست سران عرب در ماه مارس به صورت رسمی دعوت شود.

العالم - تونس

این نخستین موضع گیری حزب حاکم در تونس در خصوص اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر تصمیم رئیس جمهوری تونس برای دعوت از همتای سوری اش جهت شرکت در نشست سران عرب در ماه مارس در تونس است.

«منجی الحرباوی » سخنگوی حزب ندای تونس در این خصوص گفت، حزب ندا اعتقاد دارد سوریه مظلوم واقع شده و جنگی کثیف ضد آن آغاز شده است و نظام سوریه بر حق بوده است .

الحرباوی افزود، برخی طرف های خارجی برای اهداف سیاسی وارد سوریه شده و دست به سلاح ضد مردم و دولت این کشور بردند.

سخنگوی حزب ندای تونس در ادامه گفت، این حزب از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و حضور رئیس جمهوری این کشور در نشست سران عرب استقبال می کند.

به گزارش ایرنا؛ چند روز پیش رسانه های عربی نوشتند، رئیس جمهوری تونس در نشست سران کشورهای عربی در لبنان مشورت هایی با برخی سران عرب انجام می دهد تا رئیس جمهوری سوریه به نشست تونس در ماه مارس دعوت شود اما آن زمان «خمیس الجهیناوی » وزیر خارجه تونس گفت، کشورش هنوز دعوتنامه رسمی جز برای امارات و عربستان،ارسال نکرده است.

اتحادیه عرب از ماه نوامبر سال 2011 عضویت سوریه را که یکی از اعضای موسس آن بود، به حالت تعلیق در آورد.

اتحادیهٔ عرب یک سازمان بین‌المللی منطقه‌ای شامل کشورهای عمدتاً عربیِ جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا است (22 کشور عربی زبان شامل 10 کشور آفریقایی و 12 کشور آسیایی). این اتحادیه در 22 مارس 1945 با 6 عضو مؤسس مصر، عربستان، عراق، سوریه، لبنان و اردن بنیان نهاده‌شد و یمن نیز چند روز بعد در 5 مه 1945 به آن پیوست. این اتحادیه 22 عضو اصلی و 4 عضو ناظر دارد.

پربیننده ترین خبرها