گفت‌وگوی «پامپئو» و نخست‌وزیر عراق درباره داعش و راهکار سیاسی در سوریه

گفت‌وگوی «پامپئو» و نخست‌وزیر عراق درباره داعش و راهکار سیاسی در سوریه
شنبه 1 دی 1397 - 14:58

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق بر پایبندی کشورش به مبارزه با داعش در عراق و سایر مناطق تاکید کرد.

العالم _ عراق

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، امروز (شنبه) در تماس تلفنی با «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق، بر پایبندی کشورش به مبارزه با داعش در عراق و سایر مناطق تاکید کرد.

به نوشته پایگاه خبری «شفق نیوز»، وی در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تقدیر از وحدت ملت عراق و تلاش‌های دولت این کشور برای حمایت از امنیت و جلوگیری از دخالت دیگران در امور کشور و تکمیل کابینه جدید اظهار داشت که ایالات متحده همچنان به مبارزه با داعش و تروریسم در عراق و سایر مناطق پایبند است.

نخست‌وزیر عراق نیز درباره تحولات مثبت جاری در کشور و تلاش برای تکمیل کابینه دولت که انتظار می‌رود در طول هفته آتی پیشرفتهایی داشته باشد، توضیحاتی ارائه داد.

عبدالمهدی تاکید کرد که تحولات امنیتی در سوریه و دستیابی به راهکاری سیاسی در این کشور، رابطه مستقیمی با امنیت عراق و ثبات منطقه دارد. عراقی‌ها بیش از پیش بر ضرورت تثبیت و تقویت وحدت ملی و دفاع از حاکمیت و جلوگیری از دخالت‌های خارجی از امور داخلی کشورشان تاکید دارند.

وی همچنین از تصمیم دولت آمریکا برای تمدید مهلت خرید برق عراق برای مدت 90 روز و توافق بر نحوه تعامل با این امور از طریق تقویت روابط دوجانبه بر اساس منافع مشترک تقدیر کرد.

پیشتر، برخی رسانه‌‌های عراقی از تمدید معافیت عراق از واردات نفت و گاز ایران به مدت سه ماه دیگر خبر داد. پیش‌تر اعلام شده بود واشنگتن به بغداد یک مهلت 45 روزه داده است. این مهلت به تازگی به پایان رسیده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها