تکذیب دیدار مقامهای ایران و آمریکا در لندن

تکذیب دیدار مقامهای ایران و آمریکا در لندن
شنبه 1 دی 1397 - 15:56

سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس خبر منتشر شده در باره دیدار پنهانی دیپلمات‌های ایران و آمریکا در لندن را تکذیب کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حمید بعیدی نژاد روز شنبه با انتشار توئیتی نوشت: برخی رسانه‌ها خبری به نقل از روزنامه الجریده کویت نقل کرده‌اند که دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی به‌طور پنهانی در لندن پایتخت انگلیس دیدار کرده‌اند و مذاکرات یمنی‌ها در سوئد نتیجه این دیدارها بوده است.
وی تصریح کرد که این خبر یک دروغ‌ پردازی صرف می‌باشد و کاملاً تکذیب می‌شود.
روزنامه الجریده کویت روز شنبه مدعی شد که پس از به دست آمدن توافقات گروه های یمنی در سوئد یک منبع دیپلماتیک عالی رتبه اروپایی به این روزنامه گفته است که مذاکرات یمن در نتیجه ارتباطات و جلسات پنهانی مسئولان ایرانی و آمریکایی با وساطت برخی کشورهای اروپایی و عمان در لندن به دست آمد.
این منبع مدعی شده که این دیدارها درهتلی در لندن انجام شده است. برخی دیپلمات های ایرانی و آمریکایی با روادیدهای معمولی به پایتخت انگلیس سفر کردند و در یک هتل مستقر شده و به شیوه بسیار محتاطانه در اتاق‌های معمولی جلساتی را برگزار کردند. هردو طرف به طور جدی نگران تاثیر انتشار اخبار این جلسات بر اوضاع داخلی کشورهای خود هستند، زیرا از یک سو دولت ترامپ نمی‌خواهد نشان دهد که به تهران آسان می گیرد و از سوی دیگر دولت ایران نگران خشم تندروها است.
این نشریه مدعی شده است که یکی از نتایج این دیدارها مذاکرات سوئد بود، ایران تضمین‌ هایی برای مشارکت حوثی ها در مذاکرات و کنار آمدن آنها با برخی مسائل داده است و این امر باعث شد که جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در آن زمان با اطمینان کامل به رسانه ها اعلام کند که یمنی ها تا یک ماه دیگر وارد مذاکره خواهند شد و این مساله ای است که اکنون شاهد آن هستیم.

پربیننده ترین خبرها