راهپیمایی بازگشت؛حماس جنایت علیه فلسطینیان و روزنامه نگاران را محکوم کرد

راهپیمایی بازگشت؛حماس جنایت علیه فلسطینیان و روزنامه نگاران را محکوم کرد
شنبه 1 دی 1397 - 16:08

سخنگوی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) با درخواست از جامعه جهانی برای متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی، اقدامات تجاوزکارانه اخیر این رژیم علیه تظاهرکنندگان فلسطینی از جمله روزنامه نگاران را در راهپیمایی بازگشت محکوم کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری جنبش حماس در روز شنبه، فوزی برهوم در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد: هدف قرار دادن مردم فلسطین و نیز خبرنگاران در راهپیمایی های مسالمت آمیز بازگشت که برای شکستن محاصره و جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی در حال انجام می باشد، جنایت جدید صهیونیست ها علیه مردم بی دفاع فلسطین است.
وی با بیان اینکه اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها نشان دهنده جسارت آشکار آنان در کشتار ملت مظلوم فلسطین است، افزود: اقدامات اخیر صهیونیست ها در ایجاد رعب و وحشت علیه راهپیمایان، بی اهمیت شمردن خواسته آنان از جمله آزادی و شکستن محاصره است.
سخنگوی حماس خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی با این گونه اعمال و جنایات، منشور حقوق بشر و قوانین بین المللی را نادیده گرفته است.
برهم با اشاره به این که تکرار این گونه اقدامات جنایتکارانه از سوی رژیم اشغالگر قدس و هدف قراردادن کودکان، زنان و کادر پزشکی و نیز روزنامه نگاران و خبرنگاران گواه دیگری برای اثبات نیت خصمانه اشغالگران است، تاکید کرد: این اقدامات موجب تاخیر توافقات صلح خواهد بود و مسولیت پیامدها و نتایج آن بر عهده رژیم صهیونیستی است.
وی در ادامه گفت: باید دولت های میانجیگر و جامعه جهانی برای توقف جنایات صیونیست ها علیه ملت فلسطین به ویژه مردم غزه و تظاهرکنندگان اقدام فوری انجام دهند و تل آویو را به اجرای توافق نامه ها و شکستن هرچه سریع تر محاصره غزه ملزم کنند.
برهم تصریح کرد: رفتار سرکوبگرایانه رژیم صهیونیستی با تظاهرکنندگان فلسطین و کشتار پی درپی آنان موجب تشویق و تحریک بیشتر نظامیان صهیونیست در ادامه جنایاتشان می شود.
وی افزود: این کشتار در چارچوب یک برنامه هدفمند و برنامه ریزی شده انجام می شود که در بالاترین سطح مقامات رژیم صهیونیستی برای آن تصمیم گرفته شده است.
مردم غزه از 10 فروردین سال جاری (30 مارس) با برگزاری تظاهرات بازگشت خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و شکست محاصره غزه شدند. تاکنون در این تظاهرات صدها فلسطینی شهید و بیش از هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها