در پی وقوع سونامی؛ ایران با دولت و ملت اندونزی ابراز همدردی کرد

در پی وقوع سونامی؛ ایران با دولت و ملت اندونزی ابراز همدردی کرد
يکشنبه 2 دی 1397 - 13:59

سخنگوی وزارت امور خارجه در پی وقوع سونامی در منطقه زوندی اندونزی که منجر به کشته، مفقود و بی خانمان شدن تعداد زیادی از مردم این منطقه شد، با دولت و ملت این کشور ابراز همدردی کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی امروز (یکشنبه) با ابراز تاسف عمیق از وقوع سونامی در منطقه زوندی اندونزی که دهها کشته، مفقود و بی خانمان بر جای گذاشت با دولت و ملت اندونزی و مصیبت زدگان این حادثه غم انگیز ابراز همدردی کرد.
به گزارش ایرنا، در آستانه سال نو میلادی وقوع سونامی در سواحل غرب اندونزی واقع در تنگه سوماترا و جزایر سوماترا و جاوه تاکنون 62 کشته ،582 نفر مجروح و تعداد زیادی مفقود برجای گذاشته است.
امواج سونامی در آبهای تنگه سوندا (واقع در بین دو جزیره جاوه در شرق و سوماترا در غرب) اوایل صبح یکشنبه بوقوع پیوست که در پی آن بسیاری از بومیان منطقه غافلگیر شدند و بسیاری از خانه ها در حالی زیر آب فرو رفت که بسیاری از مردم در خواب بودند.
سازمان مقابله با بلایای طبیعی اندونزی در نخستین گزارش از وضعیت کنونی منطقه اعلام کرد به علت شدت سونامی صدها خانه و ساختمان های مختلف در جزیره سوماترا تخریب شده اند.

پربیننده ترین خبرها