در نشست مشترک کمیسیون امنیت و وزارت خارجه تاکید شد

لزوم اهتمام به اعتماد عمومی برای مقابله با فشارها و تحریم‌ها

لزوم اهتمام به اعتماد عمومی برای مقابله با فشارها و تحریم‌ها
يکشنبه 2 دی 1397 - 19:08

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در جلسه امروز بر اهتمام به اعتماد عمومی به عنوان بزرگ‌ترین پشتوانه مقابله با فشارها و تحریم‌ها تاکید شد.

العالم - ایران

علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش،‌ اظهار داشت: نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و وزیر معاونین وزارت امور خارجه در محل این وزارتخانه برگزار شد.

وی افزود: در این نشست آقای ظریف وزیر امور خارجه و معاونین ایشان گزارش آخرین وضعیت تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران و برنامه‌ها و فعالیت‌های وزارت امور خارجه ارائه کردند و اعضای کمیسیون نیز نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد:‌ مقاومت حداکثری در مقابل فشار حداکثری آمریکا و استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای تأمین نیازمندی‌های کشور در شرایط تحریم و فشار، شکست سیاست آمریکا مبنی بر به صفر رساندن صادرات نقش ایرانیان خارج از کشور، اولویت و اهمیت روابط با همسایگان از جمله موارد مطروحه در این نشست بود.

وی اهمیت و ضرورت هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها در روابط خارجی، استفاده از ظرفیت مجلس برای پیشبرد سیاست خارجی، ضرورت حمایت بیشتر از دستگاه‌های دیپلماسی برای مقابله با روندهای مغایر منافع و امنیت ملی، توجه ویژه وزارت امور خارجه به دیپلماسی اقتصادی، اهتمام به اعتماد عمومی به عنوان بزرگ‌ترین پشتوانه مقابله با فشارها و تحریم‌ها را از جمله دیگر موارد مطرح شده در نشست مذکور خواند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها