استقرار نیرو و تجهیزات بیشتر در مرزهای ترکیه با سوریه

استقرار نیرو و تجهیزات بیشتر در مرزهای ترکیه با سوریه
دوشنبه 3 دی 1397 - 12:04

ترکیه نیرو و تجهیزات نظامی بیشتری را در پایگاه های خود در دو سوی مرزهای خود با سوریه مستقر کرد.

العالم - سوریه

یکی از شبکه های تلویزیون ترکیه صحنه هایی از ورود کاروان های نظامی این کشور به خاک سوریه را پخش کرد و افزود که این کاروان ها با گذشتن از منطقه مرزی قرقمیش استان غازی عنتاب در جنوب شرق ترکیه وارد سوریه شدند.

آژانس خبری دمیر اورین ترکیه اعلام کرد که بخشی از نیروها و تجهیزات ارتش ترکیه در دو سوی مرزهای این کشور با سوریه مستقر خواهند شد و بقیه نیروها و تجهیزات به داخل خاک سوریه اعزام خواهند شد.

این در حالیست که دولت آنکارا دو روز پیش درپی تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهایش از سوریه اعلام کرده بود که عملیات نظامی خود را در شرق رود فرات موقتاً متوقف کرده است.

مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه نیز از ورود یک کاروان نظامی ترکیه به داخل خاک سوریه خبر داد و اعلام کرد که این کاروان شامل دهها نظامی ، بیش از 50 خودروی نظامی خصوصاً چندین کامیون ، نفربر و خودروی حامل خودروهای زرهی و مهمات می شود.

این مرکز افزود : این کاروان عازم حومۀ شهر منبج نزدیک مناطق تحت کنترل قسد (نیروهای سوریه دمکراتیک) و نیروهای ائتلاف بین المللی شد.

مرکز مذکور اعلام کرد : قسد بیش از پیش خود را برای درگیری نظامی آماده کرده است تا با هر گونه اقدام نظامی احتمالی ترکیه در غرب رود فرات مقابله کند.

پربیننده ترین خبرها