رییس ستاد ارتش:

اجازه نزدیک شدن ناوهای آمریکایی را به آب های ایران نمی دهیم/ ناوهای آمریکایی نمی توانند علیه ایران اقدامی کنند

اجازه نزدیک شدن ناوهای آمریکایی را به آب های ایران نمی دهیم/ ناوهای آمریکایی نمی توانند علیه ایران اقدامی کنند
دوشنبه 3 دی 1397 - 14:40

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت که به هیچ عنوان اجازه نزدیک شدن ناوگروه آمریکایی را به آب های سرزمینی تحت حاکمیت خود نمی دهیم.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

امیر دریادار حبیب الله سیاری روز دوشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه فرماندهی و ستاد(دافوس) که در این دانشگاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: خارج از آبهای سرزمینی یعنی آبهای آزاد هر کشوری می تواند براساس قوانین بین المللی دریانوردی کند، همانطور که ما می توانیم هر جا که آبهای آزاد است دریانوردی کنیم.
وی در واکنش به حضور ناوگروه آمریکایی در خلیج فارس گفت: پاسخ نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی این است که ما به هیچ عنوان اجازه نزدیک شدن آنها را به آبهای سرزمینی تحت حاکمیتمان نخواهیم داد.
دریادار سیاری حضور این ناوگروه را بی اهمیت توصیف و تاکید کرد: آنان نمی توانند اقدامی علیه ما داشته باشند، زیرا آنقدر آماده و دارای امکانات هستیم که بتوانیم در مقابل چنین اقدام تبلیغی بایستیم.
وی عنوان کرد: وقتی ما گفتیم به اقیانوس اطلس رفته و نزدیک مرزهای استکبار جهانی ناوهای ما دریانوردی می‌کنند، بر اساس همین قانون دریانوردی در آب‌های آزاد بود.
این مقام ارشد نظامی افزود: مطمئن باشید آنان جرات انجام اقدامی علیه ما را ندارند؛ یعنی ما همواره آماده هستیم.
رئیس ستاد ارتش در بخش دیگری از صحبت های خود به پیشرفت های دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این پیشرفت ها به واسطه استفاده درست از منابع مالی به دست آمده اند.
ساخت تسلیحات
معاون هماهنگ‌کننده و رییس ستاد ارتش با بیان اینکه مهندسی معکوس برای ساخت تسلیحات پذیرفته شده نیست، گفت: باید تسلیحاتی بسازیم که نمونه آن در دیگر کشورها وجود نداشته باشد.
امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه فرماندهی و ستاد(دافوس) که در محل این دانشگاه برگزار شد، اظهارداشت: در صورتی که مسیر مهندسی معکوس را برای تامین نیازهای تسلیحاتی خود طی کنیم و به سراغ تحقیق نرویم، بدون شک‌10 سال از کشور سازنده آن سلاح عقب خواهیم بود.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: باید تسلیحاتی بسازیم‌که نمونه آن را دیگران ندارند، تا دست برتر را در رویارویی با دشمنان داشته باشیم.
معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه دانایی و پژوهش جز محورهای اصلی توسعه و تعالی کشور محسوب می شوند، افزود: اگر پژوهش نباشد هیچ کشوری دارای علم، فناوری، ثروت و رفاه نخواهد شد.
وی پیشرفت و توسعه پایدار را نیازمند پژوهش دانست و اظهارداشت: با شرایط امروز کشور دیگر زمان سعی و خطا و سلیقه گرایی نیست، مگر اینکه اضطراری وجود داشته باشد.
دریادار سیاری عنوان کرد: برخی از کشورهای همسایه امنیت عاریه ای دارند، یعنی از دیگر‌ کشورها که تبلیغ ایران هراسی می کنند، کمک‌ گرفته‌ اند؛ در نهایت این کشورها مورد تاراج قرار خواهند گرفت.
وی تاکید کرد که به دست آوردن هوش، فناوری و تجهیزات تنها با نگاه به درون محقق خواهد شد.
رییس ستاد ارتش در بخش دیگری از صحبت های خود بر برگزاری باشکوه جشن پیروزی انقلاب در بهمن ماه امسال تاکید کرد و گفت: علی رغم همه تهدیدات، تحریم‌ها و فشارها، دهه فجر امسال، چند نمایشگاه را برگزار می کنیم و دستاوردهای خود را به نمایش خواهیم گذاشت.
به گزارش ایرنا، رییس ستاد ارتش با تاکید بر پیشرفت نیروهای چهارگانه ارتش گفت: نیروی زمینی یک نیروی کاملا خودکفاست و تجهیزات بسیار استراتژیکی تولید می‌کند، در پدافند هوایی نیز بسیار قدرتمند هستیم و کوچکترین پهپاد را در فاصله 120 کیلومتری با موشک می‌زنیم.
دریادار سیاری افزود: در نیروی هوایی با قدرت، جنگنده هوایی صددرصد بومی می‌سازیم و به آسمان می‌فرستیم و در نیروی دریایی با ناوهای بومی خود امنیت اقتصادی کشور و منطقه را تامین می‌کنیم.
وی تصریح کرد: باید با تکیه بر جوانان مستعد و متخصص،جمهوری اسلامی ایران را به جایگاه مرجعیت علمی در جهان برسانیم.

پربیننده ترین خبرها