ترامپ خطاب به اردوغان: کل سوریه برای شما...ما که رفتیم!

ترامپ خطاب به اردوغان: کل سوریه برای شما...ما که رفتیم!
دوشنبه 3 دی 1397 - 18:08

شبکه سی ان ان آمریکا با انتشار گزارشی درخصوص گفتگوی تلفنی رؤسای جمهوری ترکیه و آمریکا اعلام کرد که در خلال این گفتگو ترامپ به اردوغان تاکید کرده است که ماموریت آمریکا در سوریه به پایان رسیده است.

العالم-آمریکا

یک مقام بلند پایه در کابینه دونالد ترامپ به شبکه سی ان ان گفت که در این گفتگو اردوغان از مشکلاتی که حضور نظامیان آمریکایی در سوریه و عراق ایجاد کرده است به ترامپ گلایه کرد و ترامپ نیز خشمگین شده و در پاسخ به اردوغان گفته: "اصلا می‌دانید چیست؟ (سوریه) برای شما. ما از آنجا خارج می‌شویم."

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی تازه ضمن تاکید دوباره بر خروج نظامیان این کشور از سوریه، گفت: رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه قویا به من اطلاع داده است که او هرآنچه از داعش در سوریه باقی مانده را ریشه‌کن خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: او (اردوغان) مردی است که می‌تواند این کار را بکند. مضاف بر آن اینکه، ترکیه دقیقا "در مجاورت" (سوریه) است. سربازان ما به خانه برمی‌گردند.

به گزارش روزنامه صباح٬ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی در مورد روابط اقتصادی آنکارا – واشنگتن٬ مسائل منطقه و همچنین بحران سوریه گفت‌وگو کردند.

پیش از این؛ دونالد ترامپ اعلام کرده در این گفت‌وگوی تلفنی با اردوغان در مورد خروج نظامیان آمریکایی صحبت کرده است و قرار شد این نیروها به شکل آهسته و هماهنگ شده از منطقه خارج شوند. اردوغان نیز در توییتر خود ضمن تبریک سال نو میلادی به ترامپ٬ اعلام کرد که گفت‌وگوی مفیدی با رئیس جمهور آمریکا انجام شده است و در بسیاری از مسائل٬ با هم به توافق رسیده‌اند

پربیننده ترین خبرها