برای صادرات محصولات کشاورزی

اردن سوریه را جایگزین رژیم صهیونیستی می کند

اردن سوریه را جایگزین رژیم صهیونیستی می کند
دوشنبه 3 دی 1397 - 19:51

رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه و تره بار اردن از حکومت کشورش خواست که بندر طرطوس در شمال سوریه را برای صادرات جایگزین بندر حیفا در سرزمین های اشغالی کند.

العالم ـ اردن

به گزارش پایگاه خبری «عمون» «سلیمان الحیاری» رئیس این اتحادیه روز دوشنبه از دولتمردان کشورش خواست که برای افزایش صادرات محصولات اردنی از طریق سوریه به اروپای شرقی تلاش کنند.
الحیاری این موضوع را به مناسبت مراسمی که در خصوص بازگشایی گذرگاه مرزی «نصیب – جابر» در سوریه و اردن برگزار شده بود، بیان کرده است.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار اردن از مقام های کشورش خواست، طرطوس را گذرگاه رسمی صادرات به اروپای شرقی و جایگزین بندر حیفا کنند.
الحیاری تصریح کرد: دمشق تسهیلات لازم برای صادرات میوه و سبزیجات تولیدی اردن از طریق بندر طرطوس را با معافیت 80 درصدی تعرفه ها به اروپای شرقی و روسیه فراهم خواهد کرد.
وی گفت: ترانزیت کالاهای اردنی از بندر طرطوس به اروپای شرقی می تواند، پیامدهای مثبتی برای هر دو کشور داشته باشد.
در همین حال، «ایمن علوش» کاردار سوریه در اردن در این باره گفت که کشورش به روابط حسنه با اردن امیدوار است، اقدامی که می تواند امنیت دو کشور علیه دشمن مشترک را تقویت کند.
وی تصریح کرد: اردن به لحاظ اقتصادی و سوریه به لحاظ نظامی هدف هجمه دشمنان قرار گرفته اند.
به گزارش ایرنا، کاردار سوریه در اردن درباره بازگشایی گذرگاه مرزی نصیب – جابر هم گفت: این اقدام یگ گام مهم اقتصادی و سیاسی برای هر دو کشور است و موجب بهبود وضعیت اقتصادی شهروندان سوری خواهد شد.
کاردار دمشق در امان از گذرگاه نصیب – جابر به دروازه جنوبی سوریه و ریه اقتصادی اردن در شمال این کشور یاد کرد.
گذرگاه مرزی نصیب – جابر در مرز اردن و سوریه، 15 اکتبر گذشته (23 مهرماه 97 ) پس از سال ها تعطیلی ناشی از جنگ خانمان سوز ، بازگشایی شد و پس از آن روابط امان – دمشق روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.

پربیننده ترین خبرها