سفر هیأت اماراتی به دمشق با هدف سرمایه‌گذاری در سوریه

سفر هیأت اماراتی به دمشق با هدف سرمایه‌گذاری در سوریه
سه شنبه 4 دی 1397 - 00:51

یک هیأت اماراتی برای سرمایه‌گذاری در بخش ساختمان‌سازی در سوریه، هفته گذشته با چند شرکت در دمشق رایزنی کرده است.

العالم-سوریه

یک هیأت اقتصادی اماراتی اخیرا با هدف برپایی طرح‌های سرمایه‌گذاری جدید در بخش ساختمان‌سازی با شرکت‌های سوری در دمشق دیدار کرده‌اند.

منابع آگاه به عربی ۲۱ گفتند که یک هیأت اماراتی از اداره شرکت املاک «داماک» امارات با دعوت رسمی شرکت‌های سوری متخصص در بازسازی هفته گذشته به دمشق سفر کردند و دو طرف راههای همکاری در زمینه توسعه املاک در مرحله آتی و برپایی طرح‌های جدید در سوریه را در هتل «فور سیزن» دمشق بررسی کردند.

شرکت «داماک» از شرکت‌های مطرح در زمینه ساختمان‌سازی در جهان عرب است که در حال حاضر بیش از ۲۰ پروژه را در خاورمیانه به پیش می‌برد.

سوریه در سالهای اخیر با حمایت روسیه سلسله شرکت‌هایی را تاسیس و با کشورهای همجوار به منظور عقد قراردادهایی برای بازسازی سوریه ارتباط برقرار کرده است.

«عبدالستار بوشناق» پژوهشگر سیاست بین الملل درباره علت این سفر به عربی۲۱ گفت: این سفر همزمان با اعلام «دونالد ترامپ» برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه صورت گرفته و مشخص است که در این سفر دستورالعمل‌های نظامی و اقتصادی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

این پژوهشگر سیاست بین الملل ادامه داد: این سفر هیئت اماراتی تنها بخشی از تحرک کشورهای عربی به سمت نظام سوریه است.

وی با اشاره به سفر «حسن البشیر» رئیس جمهوری سودان به دمشق، گفت: این سفر، نخستین سفر یک مقام عالی رتبه عربی به سوریه از زمان بحران در این کشور در سال ۲۰۱۱ میلادی بود.

بوشناق همچنین به دست دادن وزیر امور خارجه بحرین با همتای سوری خود«ولید معلم» در نیویورک و به سفر دوره ای «علی مملوک» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه به قاهره نیز اشاره کرد.

در ماههای گذشته، خبرهای بسیاری از تحرکات اماراتی‌ها برای بازگشت به سوریه و عادی‌سازی روابط فی مابین مخابره شده است.

شبکه روسیا الیوم پنج‌شنبه گذشته پیش‌بینی کرد که از سرگیری روابط تجاری دوجانبه امارات و سوریه، اوایل سال آینده میلادی آغاز و بدین ترتیب بازگشت روابط دوجانبه بزودی از سر گرفته شود.

طبق این گزارش، از هفته‌ها پیش گفت‌وگو میان دو طرف انجام شده و گروهی از دیپلمات‌های سوری در امارات حضور پیدا کرده‌اند که این موضوع موجب شد ابوظبی گروهی را برای ساماندهی سفارتخانه این کشور عازم پایتخت سوریه کند.

پربیننده ترین خبرها