دعوت مجمع از مردم برای حضور در تشییع آیت الله هاشمی شاهرودی

دعوت مجمع از مردم برای حضور در تشییع آیت الله هاشمی شاهرودی
سه شنبه 4 دی 1397 - 10:32

مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه ای از عموم مردم برای حضور در مراسم تشییع و بزرگداشت آیت الله «سید محمود هاشمی شاهرودی» رییس فقید این مجمع دعوت کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بنابر گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این بیانیه آمده است: روح بلند عالم جلیل القدر و مبارز انقلابی، یار صدیق امام و یاور وفادار رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی رییس مجمع که عمر با برکت خود را در راه سربلندی ملت انقلابی ایران و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی در جغرافیای امت های مسلمان منطقه در سنگرهای مختلف علمی و اجرایی صرف کرد به دیدار معبود شتافت.
در این بیانیه تاکید شده است: آن عالم جلیل القدر و فقیه گرانمایه هم در دوران سخت مبارزه در جبهه های حق علیه باطل در ایران و عراق و هم در پذیرش مسوولیت های سنگین در نظام مقدس جمهوری اسلامی، همواره اعتلای کلمة الله و تقویت بنیان های اسلامی و نیز تلاش در جهت عزت و اقتدار امت های مسلمان را وجهه همت خویش قرار داده بود .
مجمع تشخیص مصلحت نظام در این بیانیه ضمن عرض تسلیت بمناسبت این ضایعه اسف بار به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم (ارواح العالمین له الفداء)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و مراجع عظام تقلید ، علما و فضلای حوزه های علمیه و ملت پر افتخار ایران، همدردی خود را با بیت مکرم و شاگردان داغدار آن فقید سعید اعلام و از عموم ملت قدرشناس ایران اسلامی دعوت کرد تا در مراسم تشییع و مجالس بزرگداشت آن مبارز نستوه حضور باشکوه به هم‌ رسانند.

آیت الله هاشمی شاهرودی که در 23 مرداد 96 با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان سومین رئیس مجمع تشخیص انقلاب منصوب شده بود، آخرین بار در ۱۶ تیر 13۹۷ به عنوان رئیس، اداره جلسه مجمع را به عهده گرفت و از آن روز به بعد دیگر در جلسات مجمع شرکت نکرد.
آیت الله شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 دوشنبه شب (سوم دی ماه 1397) در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
آیت الله شاهرودی متولد 1327 در شهر نجف و از سال 1373 در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها