پیام تسلیت مقامات به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی

پیام تسلیت مقامات به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی
سه شنبه 4 دی 1397 - 07:14

در پی درگذشت آیت الله «سید محمود هاشمی شاهرودی» رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، برخی مقامات، نهادها دوشنبه شب با صدور پیام جداگانه ای این ضایعه را به محضر مقام معظم رهبری و بازماندگان ایشان تسلیت گفتند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

تسلیت رئیس مجلس

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال عالم ربانی، روحانی جلیل القدر و یار و یاور دیرین انقلاب و نظام؛ حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ، پس از تحمل یک دوره بیماری، موجب تاسف و تأثر گردید.
ایشان مزین به تبار سادات و از خاندان معظم روحانیت و فقاهت و مروج مکتب اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بودند.
آیت الله هاشمی شاهرودی به دلیل هوش سرشار و کوشش فراوان در فراگیری علوم دینی در حلقه درس آیات عظام خویی و شهید سید محمدباقر صدر قرار گرفت و در محضر این استادان به تحکیم مبانی اجتهادی خود پرداخت .
ایشان علاوه بر اینکه از چهره های درخشان در علوم اسلامی بودند، در شورای نگهبان و قوه قضائیه، منشأ خدمات فراوانی شدند.
اینجانب ضمن عرض تسلیت ضایعه ارتحال این روحانی گرانقدر و خدوم به محضر ملت شریف ایران، مقام معظم رهبری، حوزه های مقدسه علمیه قم و نجف ، شاگردان، ارادتمندان و بیت مکرم ایشان، برای آن عزیز سفر کرده رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسألت می کنم.
آیت الله هاشمی شاهرودی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فقهای شورای نگهبان پس از سال ها مجاهدت و خدمات به نظام و انقلاب، پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 دوشنبه شب در سن 70 سالگی دیده از جهان فروبست و به دیدار حق شتافت.

پیام تسلیت وزیر خارجه

«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه در پیامی اعلام کرد، خبر درگذشت عالم ربانی و فقیه روشن اندیش حضرت آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی (طاب ثراه) باعث تاثر و تالم اینجانب شد.
این عالم بزرگوار ضمن آنکه در طول حیات پربرکت خود به تحصیل و تدریس علوم دینی و اجتهاد عالمانه مشغول بود، در دوران فعالیت مفید سیاسی و مشی معتدل خود در شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه، دبیری شورای حل اختلاف قوا و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام منشاء خیر و برکت فراوان بود.
این ضایعه را به محضر مقام معظم رهبری و بازماندگان ایشان تسلیت عرض کرده و از درگاه ایزد منان برای روح آن مرحوم علو درجات طلب می کنم.
اطلاعیه دفتررییس مجمع تشخیص مصلحت نظام
دفتررییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اطلاعیه تصریح کرد: حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، مرجع عالیقدر شیعه، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از یاران و مبارزان صدیق و مجاهد انقلاب بزرگ اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پس از تحمل دوره بیماری و علیرغم تلاش کادر پزشکی شامگاه دوشنبه سوم دی ماه به ملکوت اعلی پیوست و در جوار بارگاه الهی آرام یافت.
این ضایعه عظیم را به محضر امام زمان(عج)، مقام عظمای ولایت، مراجع عظام، حوزه های علمیه، طلاب و شاگردان ایشان،بیت محترم آن مرحوم و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت و تعزیت گفته و علو درجات آن گوهر ارزنده و روحانی بلند مرتبه را از خداوند متعال خواستاریم.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی
سید حسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پیامی اظهار کرد: «درگذشت آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی را خدمت خانواده و بازماندگان محترم تسلیت گفته، از درگاه پروردگار رحمان و رحیم برای آن مرحوم مغفرت و رحمت مسئلت می‌نمایم.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها