کرملین دلیلی برای مذاکره با عربستان درباره کاهش قیمت نفت نمی‌بیند

کرملین دلیلی برای مذاکره با عربستان درباره کاهش قیمت نفت نمی‌بیند
سه شنبه 4 دی 1397 - 15:00

سخنگوی کرملین تاکید کرد که مسکو دلیلی برای مذاکره با عربستان سعودی یا سایر شرکای سازمان اوپک در رابطه با ادامه روند کاهش قیمت نفت نمی‌بیند و هیچ نشست فوق العاده‌ای هم در این رابطه برنامه ریزی نشده است.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که کرملین دلیلی برای مذاکره با عربستان سعودی یا سایر شرکای سازمان اوپک در رابطه با روند ادامه کاهش قیمت نفت نمی‌بیند و هیچ نشست فوق العاده‌ای هم در این رابطه برنامه ریزی نشده و دولت روسیه اوضاع را تحت کنترل دارد.

وی گفت، توافقات صورت گرفته در چارچوب اوپک درباره کاهش میزان استخراج، در جهت اصلاح قیمت نفت بود، ولی ظرف چند هفته نمی‌توان درباره موثر واقع شدن این توافقات نظر داد و نتیجه چنین توافقاتی لحظه‌ای مشخص نمی‌شود.

"الکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه پیش از این اعلام کرد که قیمت نفت در بازار جهانی کاهش خواهد یافت، اگر میزان استخراج نفت آزاد شده و کشورها از تمام ظرفیت خود در این راستا استفاده کنند.

سخنگوی کرملین همچنین اعلام کرد که در برنامه‌های "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه طی روزهای آینده، فعلا نشستی با "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه در نظر گرفته نشده است.

پسکوف همچنین گفت که سفر "شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن به روسیه درحال فراهم سازی و موافقت دو طرف درباره جزییات آن قرار دارد.

به گفته وی، رئیس جمهوری روسیه امروز با مقامات بلندپایه دومای دولتی و شورای فدراسیون (سنا) و همچنین رهبران فراکسیون‌های پارلمانی دیدار دارد.

پربیننده ترین خبرها