واکنش "دولت قانون" و "جریان اصلاح ملی عراق" به سفر عجیب ترامپ به عراق

واکنش
پنج‌شنبه 6 دی 1397 - 15:07

ائتلاف دولت قانون در عراق با صدور بیانیه ای توضیح های دفتر عادل عبد المهدی درباره سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به عراق را ناکافی دانسته و گفت این سفر، نقض آشکار حق حاکمیت عراق است.

العالم - عراق

به گزارش شبکه خبری سومریه در این بیانیه آمده است: ائتلاف دولت قانون مخالفت خود را با هر نوع حضور نیروهای بیگانه در خاک عراق اعلام می کند. این ائتلاف اعلام می کند که به توافق خروج نیروهای آمریکایی از عراق پایبند است و همین روزها خروج این نیروها از عراق و دستیابی به حق حاکمیت کامل عراق را جشن می گیریم.

در این بیانیه آمده است این سفر خشم ملت عراق را برانگیخته است و ما را بر آن می دارد تا از دولت بخواهیم حقیقت مربوط به حضور نیروهای آمریکایی و ماهیت کار آنها را در عراق شرح دهد.

جریان اصلاح ملی عراق به ریاست ابراهیم جعفری نیز با انتشار بیانیه ای سفر سرزده ترامپ و همسرش ملانیا را به عراق محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: "جریان اصلاح ملی در سراسر عراق، سفر خارج از عرف ترامپ به استان الانبار و دیدار وی با نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد را محکوم می کند."

این بیانیه افزود: "جریان اصلاح ملی اجازه نمی دهد خاک عراق خاستگاه و مقر حمله به خاک کشورهای همسایه شود. عراق پا در مسیر سیاست ثبات منطقه گذاشته است نه متشنج کردن آن".

پربیننده ترین خبرها