حماس: گوش های جهان نسبت به حوادث غزه ناشنوا است

حماس: گوش های جهان نسبت به حوادث غزه ناشنوا است
جمعه 7 دی 1397 - 10:49

'فوزی برهوم' سخنگوی جنبش حماس گفت: گروه های مقاومت فلسطین در نوار غزه برابر تداوم جنایات نظامیان صهیونیست در حق مردم فلسطین ساکت نخواهند ماند.

العالم - فلسطین اشغالی

'برهوم' روز جمعه در گفت وگوی اختصاصی با عربی 21 رسانه اعلام کرد وظیفه ملی و اخلاقی ما دفاع از مردم فلسطین برابر جنایات رژیم صهیونیستی وبرهم زدن معادلات دشمن است.

سخنگوی جنبش حماس افزود: محاصره نوار غزه همچنان ادامه دارد و دشمن در اجرای توافق های تحت نظارت مصر، سازمان ملل و قطر تعلل و به نفع خود وقت کشی می کند.

وی به عربی 21 گفت: رژیم صهیونیستی اشغالگر به جای پایبندی به توافق های خود با شورای ملی راهپیمایی بازگشت و رفع محاصره، راهپیمایان مسالمت آمیز را در فاصله صدها متر دورتر از دیوار حائل با مرزهای غزه، مورد حمله قرار می دهد.

برهوم تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در سی ونهمین راهپیمایی بازگشت، گستاخانه توافق ها را زیر پا گذاشت وبار دیگر با از سرگیری کشتار و زخمی کردن راهپیمایان مسالمت آمیز، چهار فلسطینی را شهید کرد.

وی افزود: راهپیمایی های بازگشت، انقلاب ملی و مسالمت آمیز مردم فلسطین برای بیان خشم خود نسبت به دشمن صهیونیست محاصره کننده نوار غزه است. این در حالی است که گوش های جهان نسبت به حوادث غزه و جنایات ضد انسانی در آن به دلیل تداوم محاصره، ناشنوا است و به درخواست های مردمی، ملی و حقوقی پایان دادن به محاصره پاسخی نمی دهد.

سخنگوی حماس با هشدار به رژیم صهیونیستی تاکید کرد مردم فلسطین خود را برای پیامد های انفجار اوضاع غزه آماده کرده اند .

تداوم راهپیمایی های بازگشت در غزه

اتاق مشترک گروه های مقاومت فلسطین دربیانیه ای، نسبت به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی هشدار داد.
در این بیانیه آمده است: راهپیمایی های بازگشت و رفع محاصره، امروز در چهلمین جمعه متوالی ادامه می یابد و مقاومت فلسطین بر عزم راسخ خود برای پاسخ دادن به جنایات رژیم صهیونیستی در حق تظاهر کنندگان در نزدیکی دیوار حائل در شرق نوار غزه تاکید دارد.

شورای ملی راهپیمایی بازگشت نام راهپیمایی این جمعه را 'از حق خود نسبت به زندگی شرافتمندانه نخواهیم گذشت' نامید و خطاب به رژیم صهیونیستی اعلام کرد: مردم ما هرگز سیاست های باج خواهی را نخواهد پذیرفت.

این شورا تاکید کرد رژیم صهیونیستی یا به محاصره غزه به شکل کامل پایان می دهد یا اینکه ما گزینه های دیگری را برای تحقق اهداف ملی خود انتخاب می کنیم.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: در راهپیمایی های بازگشت که از 30 مارس (10 فروردین گذشته) آغاز و تاکنون ادامه دارد بیش از 243 فلسطینی شهد و حدود25700 تن دیگر توسط نظامیان صهیونیست زخمی شده اند.

پربیننده ترین خبرها