ترامپ تهدید به بستن کامل مرزهای آمریکا با مکزیک کرد

ترامپ تهدید به بستن کامل مرزهای آمریکا با مکزیک کرد
جمعه 7 دی 1397 - 17:05

رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد که اگر دمکرات های کنگره با بودجه مورد درخواست برای ساخت دیوار مرزی موافقت نکنند، اقدام به بستن کامل مرز با مکزیک می کند.

العالم - آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حالی که بخش هایی از دولت این کشور به دلیل امتناع وی از امضای برنامه بودجه برای ششمین روز تعطیل است، دمکرات های کنگره را تهدید کرد.

ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: اگر دمکرات های کارشکن پول ساخت دیوار را ندهند، مجبور به بستن کامل مرز جنوبی (با مکزیک) خواهیم شد و قوانین مسخره مهاجرت را تغییر خواهیم داد.

وی همچنین افزود که آمریکا در پیمان تجاری نفتا (تجارت آزاد آمریکای شمالی) سالانه بیش از 75 میلیارد دلار پول در تجارت با مکزیک و در قاچاق مواد مخدر چندین برابر این رقم را از دست می دهد و این باعث می شود که وی به بستن کامل مرزهای جنوبی ایالات متحده اقدام کند.

ترامپ تاکید کرد: یا دیوار مرزی را می سازد یا مرز با مکزیک را بسته و صنایع آمریکایی نظیر خودروسازی را که به این کشور منتقل شده اند، به آمریکا بازمی گرداند.

ترامپ همچنین با متهم کردن هندوراس، گواتمالا و السالوادور به مقابله نکردن با تشکیل کاروان های مهاجران غیرقانونی به سمت آمریکا، تهدید کرد که همه کمک های مالی به این سه کشور را قطع می کند.
رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه شب در دیدار با سربازان آمریکایی در عراق گفت تا زمانی که کنگره بودجه مورد درخواست وی برای ساخت دیواری در مرز آمریکا با مکزیک را تامین نکند، این تعطیلی ادامه خواهد داشت.

وی که پیشتر برای یک تعطیلی طولانی مدت اعلام آمادگی کرده بود، در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی حاضر است برای دستیابی به هدف مورد نظرش صبر کند، گفت: تا هر وقت که طول بکشد.

ترامپ خواستار 5 میلیارد دلار بودجه برای ساخت این دیوار است اما دمکرات های کنگره آمریکا تنها با 1.3 میلیارد دلار موافقت کرده اند و تامین بودجه کامل را به بازگرداندن قانون داکا مشروط کرده اند.
قانون داکا در زمان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای حمایت از کسانی که در کودکی توسط والدین مهاجرشان به صورت غیرقانونی به ایالات متحده آورده شده اند، تصویب شد اما ترامپ سال گذشته آن را لغو کرد.

سنای آمریکا هفته گذشته بودجه ای کوتاه مدت برای پیشگیری از تعطیلی دولت تصویب کرد اما پیش از تایید آن در مجلس نمایندگان، ترامپ اعلام کرد که حاضر به امضای آن نخواهد بود.

همین امر باعث شد که قانون بودجه کوتاه مدت در ضرب الاجل خود تصویب نشده و بخش هایی از دولت آمریکا از بامداد شنبه (به وقت واشنگتن) تعطیل شود.

تعطیلی دولت سبب شد حدود 800 هزار کارمند بخش های وزارت امنیت داخلی، حمل و نقل و برخی دیگر از سازمان های دولتی آمریکا به مرخصی اجباری بدون حقوق بروند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها